3 top-tips voor je Instagram Stories

Hoe bereik je nieuwe klanten via Instagram? En hoe verhoog je de betrokkenheid van bestaande klanten? Het antwoord: Instagram Stories. Deze verticale berichten blijven maar 24 uur staan en zijn uitermate populair. Het zijn de ronde bolletjes bovenaan, die je ziet als je je Instagram-app op je telefoon opstart.

Drie handige Instagram Stories tips

In deze blog 3 tips om je huidige klanten te bereiken, maar ook nieuwe klanten aan te trekken via Instagram-stories.

Tip 1: Plaats altijd een locatie-tag bij je foto’s en video’s.

Ten eerste omdat dit waardevolle informatie is voor je volgers, maar belangrijker nog: Mensen die je niet volgen kunnen jouw story tegenkomen.

De stories verschijnen in het zoek-scherm van Instagram. Om te groeien, is het dus belangrijk om je locatie altijd toe te voegen aan een story. Of je daadwerkelijk naar voren komt in het zoek-scherm wordt bepaald door het algoritme van Instagram. Met een beetje mazzel wel.

Het is mijn ervaring dat het in grote plaatsen zoals Amsterdam lastiger is om gevonden te worden, dan bijvoorbeeld in Soest, Amersfoort of Leeuwarden. Ben je in Amsterdam, geef dan precies aan waar je bent. Dus i.p.v. Amsterdam, Noord-Holland liever Centraal Station Amsterdam, of op De Dam, Amsterdam.

Tip 2: Plaats altijd relevante hashtags bij Instagram Stories.

Je kunt tot 20 hashtags toevoegen. Hoe? Dit doe je NIET door de hashtag-sticker toe te voegen, maar door ze simpelweg te typen: Dus bijvoorbeeld: #ondernemer #ondernemend #girlboss (etc.) Tip: Het handigst gaat dit door de hashtags te kopiëren uit een andere app, bijv. notities. Dan hoef je ze niet steeds weer te typen. Als je 20 hashtags toegevoegd hebt, kun je ze vervolgens klein maken door je vingers naar elkaar toe te bewegen.

Tip 3: Gebruik de GIF-sticker.

Hiermee kun je je creativiteit en humor laten zien aan je volgers. De Gifs hebben een hoge attentiewaarde omdat ze bewegen. Er zijn ook Gifs met een CTA (call-to-action) zoals Sound On, Swipe Up, New Post. Je kunt Gifs opblazen voor een speciaal effect, glitters, rook, of sneeuw bijvoorbeeld. Op plaats ze op een selfie.

Let op: Doseer je Gifs, want teveel Gifjes zorgen voor onrust en een rommelige look.

Krijg je reacties op je gemaakte Stories dan zie je die direct in je inbox op Instagram. Hoe meer reacties en interactie hoe beter. Ga vooral het gesprek aan met je community en mogelijke klanten.

Meer leren over zakelijke storytelling via Instagram? Geef je op voor de training Zakelijk Vloggen via Instagram op 15 januari 2019 (nog 2 plekken) of 19 maart 2019.

Door Geertje Algera

Delen met je netwerk? Klik hier:
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter

, , , ,

Reageer jij als eerste?

Geef een reactie