chalkboard-620316_640

LinkedIn Stories

Ook LinkedIn heeft nu ‘Stories’ geïntroduceerd. Na Snapchat, Instagram en Facebook volgt nu ook Linkedin, maar wel met een professionele twist. Maar… wat heb je er als bedrijf nu precies aan? Met Stories op LinkedIn kun je de leuke en menselijke kant van je bedrijf laten zien door op een creatieve en informele manier je […]

Lees verder 0
Corona blog Jeroen TNMF

Nepnieuws in tijden van Corona

Crisistijden leiden vaak tot veel verkeerde informatie. Covid-19 is ontwikkeld in een Chinees laboratorium, de paus is positief getest. Waarom zie je eigenlijk zoveel desinformatie op social media? Zijn mensen zo hopeloos goedgelovig en zorgt angst dat ze open staan voor de meest onzinnige informatie? Mensen vinden het vaak ook leuk om nepnieuws te lezen […]

Lees verder 0
bentley-1422959_640

Wat is jouw social selling score?

Elke dag worden we overstelpt met cijfers, grafieken en trends uit allerlei onderzoeken. Hoe gaat het met de economie, wat doen de huizenprijzen en natuurlijk onze dagelijkse update van het RIVM. Het kabinet maakt dankbaar gebruik van deze cijfers om daarmee beleid te maken, te toetsen en aan te passen. Meten is immers weten. Ze […]

Lees verder 0
klik

Dit is de reden waarom ze niet klikken op jouw onderwerpregels

Kliks, kliks, kliks… Bij online marketing begint betrokkenheid meestal met een klik: Klikken op de onderwerpregel van je e-mailnieuwsbriefKlikken op de titel van je LinkedIn- of Facebook-updateKlikken op de meta-titel (van je webpagina) in de zoekresultaten van Google Combineer dat met deze online wijsheid: 80% van de mensen leest de titel van je bericht, 20% […]

Lees verder 0
change-776682_640

Geef je mensen een goede start op de arbeidsmarkt

Aan het woord is een klant van mij: Harmen Hoevers, werkzaam als advocaat voor Klaverblad Verzekeringen in Zoetermeer. Hij legt uit hoe ze vorige jaar met sterke personeelswijzingen zijn om gegaan: Bij Klaverblad Verzekeringen werken veel medewerkers al heel lang. Klaverblad vindt het belangrijk dat zij zich blijven ontwikkelen en zelf de regie gingen nemen […]

Lees verder 0
system-927147_640

LinkedIn voor kleine bedrijven

Als ondernemer kan je soms wel wat hulp of expertise van anderen gebruiken. Je moet immers al zoveel ballen in de lucht houden dat het af en toe handig is om assistentie van buitenaf te krijgen. Maar hoe weet je dat je aan het juiste adres bent? Dat de hulp die je krijgt, vakkundig en […]

Lees verder 0
hashtag-1084519_640

# op LinkedIn: de zin en onzin

Het gebruik van de hashtag, in Nederland ook wel ‘hekje’ genoemd, is sinds de introductie van sociale media enorm toegenomen. Te pas, maar zeker ook te onpas, wordt het teken gebruikt om aan te geven op welk onderwerp of thema een bericht betrekking heeft. Waar de hashtag op Twitter niet meer is weg te denken, […]

Lees verder 0