Overvalt MailChimp jou ook met de nieuwe editor?

Ben je opeens de vertrouwde blokken kwijt bij het maken van een nieuw template? Dan ben je waarschijnlijk beland in de nieuwe MailChimp editor. De nieuwe editor ziet er veelbelovend uit, maar als je het mij vraagt is het nog te vroeg om over te stappen. De nieuwe editor heeft nog niet alle mogelijkheden die je gewend bent en is nog niet zo stabiel als de Classic editor (zo noemt MailChimp nu de vertrouwde editor waar je misschien al jaren mee werkt). In deze […]

Gemiste kans

5 meest gemiste kansen op LinkedIn

In mijn vorige blog heb je van alles kunnen lezen over het belang van vaardigheden op LinkedIn. Veel mensen weten niet van het bestaan of gebruiken het niet en dat is een gemiste kans. Maar daar zijn er veel meer van! Tijdens mijn trainingen en workshops kom ik legio voorbeelden tegen en in dit blog kies ik vijf voorbeelden die het meest in het oog springen. Ik ben benieuwd of ze ook voor jou gelden… Gemiste kans 1: de profielfoto […]

Ben je al een keer op je analytics pagina van Twitter geweest?

Als je naar analyctis.twitter.com gaat op je laptop of desktop computer dan zie je een dashboard met al je tweeactiviteit. Het dashboard voor Tweetactiviteit is een tool waarmee je meer informatie krijgt over je Tweets en over hoe goed ze aansluiten bij je doelgroep. Voorbeelden dashboard Twitter Je ziet in realtime hoe mensen interactie aangaan met je Tweets. Vergelijk je Tweetactiviteit en volgers en zie hoe ze in de loop van de tijd trending worden. Klik op een willekeurige Tweet […]

Taaggen en hashtag LinkedIn

Taggen en de hashtag op LinkedIn

Sociale media hebben eigen spelregels als het gaat om het gebruik van bepaalde tekens. Die regels zijn niet voor iedereen meteen duidelijk. Vanwege mijn vak ben ik bijna dagelijks op LinkedIn te vinden en dan zie ik het regelmatig misgaan. Vandaar dat ik je in dit blog wil meenemen in het toepassen van de @ en de # in een bericht op LinkedIn; het verschil tussen taggen en de hashtag. Wat is taggen? Door te taggen attendeer je een persoon, […]

Corona

Hoe onderneem je in Coronatijd? En hoe LinkedIn je daarbij helpt.

Twee ondernemers uit mijn eigen woonplaats vertellen in dit blog hoe zij met de veranderende omstandigheden tijdens Corona zijn omgegaan. Ze zoomen in op de wijze waarop sociale media in het algemeen en LinkedIn in het bijzonder, daarbij heeft geholpen. Het is een drieluik geworden, waarbij ik zelf afsluit met mijn verhaal over de invloed van Corona op mijn social media trainingsbureau en de transformatie die ik heb doorgevoerd. Op marketing en communicatie wordt meteen bezuinigd Jeroen van Netten is […]

Socialmedia

Nieuwe app: dit is wat je moet weten over Clubhouse!

Er is een nieuw opkomend social media-platform in de buurt: Clubhouse-voicechat. Het lijkt eeuwen geleden dat sociale media voor het eerst op kwam om echte verbindingen te creëren en online een gemeenschapsgevoel te creëren. In een digitaal landschap van virale dansjes en een overvloed van influencers, verlegt Clubhouse de focus terug naar authentieke sociale interacties met behulp van echte gesprekken. Hoe Clubhouse werkt Clubhouse stelt gebruikers in staat om in realtime gesprekken te voeren door voice-chatrooms te creëren. Eenmaal uitgenodigd, […]

Wat zet je in je bio op jouw zakelijke Instagram account?

Het lijkt misschien niet het meest interessante stukje op jouw Instagram; de biografie. Maar dat is het wel degelijk! Want met een goede bio kun je een perfecte eerste indruk maken op jouw potentiele volgers. Maar hoe doet je dat? Als eerste is het belangrijk om te weten wat de biografie, of kortweg bio, precies is. Dat is het korte stukje tekst van 150 tekens onder je profielfoto. In dit stukje tekst kun je mensen die op jouw profiel terechtkomen, […]

[Nieuw] De online cursus MailChimp

Wil je nieuwsbrieven gaan versturen met MailChimp, of wil je meer uit MailChimp halen? Dan hoef je niet meer te wachten op de volgende groepscursus MailChimp. Je kunt nu direct starten met de nieuwe overzichtelijke Nederlandse online training MailChimp. Geen opgenomen urenlang rommelig webinar, maar meer dan 40 heldere instructievideo’s van gemiddeld 5 minuten per les, dus: Stap voor stap te volgen in je eigen tempo Makkelijk terugvinden waar je bent gebleven Snel vinden wat je nog een keer wilt zien Je kunt direct […]

Bouwplaats

Hoe integreer je LinkedIn in je communicatie?

Je kent het vast wel: je neemt deel aan een training en je krijgt allerlei goede ideeën en praktische tips aangereikt die je kunt gebruiken in je dagelijks werk. Geïnspireerd en vol goede voornemens verlaat je de training om er na een half jaar achter te komen dat je nauwelijks iets met de leerstof hebt gedaan. En dat is zonde. Zonde van jouw tijd en zonde van het geld dat jouw organisatie heeft betaald voor de training. Vandaar dat ik […]

Waarom posten op het juiste moment zo belangrijk is!

Als je iets op social media plaatst, zien slechts enkele van je volgers de inhoud daadwerkelijk. Daar breng je verandering in door te zorgen dat je volgers reageren op je bericht. Het platformalgoritme krijgt dan een signaal dat het bericht nieuw en actueel is en interessant bevonden wordt. Zo bereikt je bericht meer mensen. Als je dus berichten plaatst op het moment dat mensen online zijn, vergroot dat je bereik. Je hebt dus zelf invloed op het succes en het […]