Social media tips

Haal meer uit je nieuwsbrief met MailChimp segmenten

MailChimp heeft onlangs het segmentatiescherm aangepast waarmee je de ontvangers van je nieuwsbrief selecteert. Een goed moment dus om dit en enkele handige selectiemogelijkheden te bespreken. In de onderstaande video zie je hoe het nieuwe segmentatiescherm werkt aan de hand van deze twee praktijkvoorbeelden: 1) Het versturen van een herinnering van de vorige nieuwsbrief naar iedereen die deze nog niet geopend heeft. 2) Het versturen van de vorige nieuwsbrief naar alle nieuwe abonnees in je Audience die zijn toegevoegd sinds […]

Zakenmannen in Artificial Intelligence (AI) hal met computerschermen

Wat is de AI revolutie? En waarom is het zo belangrijk voor ondernemers?

Artificial Intelligence (AI) is niet langer iets dat alleen in science fiction voorkomt. Het is een realiteit die steeds meer ondernemers en bedrijven omarmen. De AI revolutie is aan de gang en het is belangrijk op de hoogte te zijn van deze ontwikkeling. In dit artikel bespreken we wat de AI revolutie inhoudt, waarom het zo belangrijk is voor ondernemers en wat de eerste stappen zijn die je kunt nemen om AI in je bedrijf te integreren. Wat is de […]

Tijdstip posten LinkedIn

De beste tijdstippen om content via LinkedIn te plaatsen anno 2023

In mijn LinkedIn trainingen heb ik standaard het onderzoek van bureau Coosto zitten met o.a. de beste tijdstippen om op LinkedIn te posten. Nu is een paar weken geleden het nieuwe onderzoek 2023 naar de beste tijdstippen om de plaatsen uitgekomen. Het leek mij goed dit met je te delen. In 2020 zijn we ons massaal anders op de socials gaan gedragen onder invloed van Corona. We hadden opeens veel meer vrije tijd omdat we niet meer naar kantoor konden, […]

Facebook bedrijfspagina

Help! Ik kan niet meer inloggen op mijn Facebook bedrijfspagina.

Als je een bedrijfspagina hebt op Facebook, is het van cruciaal belang om toegang te hebben tot je account. Maar wat gebeurt er als je niet meer kunt inloggen en geen contact kunt opnemen met de Facebook helpdesk? Het kan behoorlijk frustrerend zijn, vooral als je afhankelijk bent van je bedrijfspagina om je doelgroep te bereiken. Hier zijn een paar stappen die je kunt nemen om weer toegang te krijgen tot je account en eventuele problemen op te lossen. Controleer […]

Je website kan beter. Vindt Google (bij mij hadden ze gelijk…)

Even terugspoelen naar zo’n jaar of 15 geleden… Mijn website zag er prima uit, trok aardig wat bezoekers, dus klaar en verder, dacht ik… Voor je het weet verwaarloos je je website en ben je steeds weer op zoek naar het nieuwste online media trucje. Maar stel nou dat je website (makkelijk) toch veel beter kan maken? Ik kwam daar achter (en nog steeds) via de gratis SEO tools van Google zoals de Search Console, Google Analytics en de tips […]

LinkedIn post inplannen

Nieuw: de timer in LinkedIn nu ook in de bedrijfspagina

Al even geleden introduceerde LinkedIn het klokje bij het maken van een bijdrage waarmee je jouw posts kunt inplannen voor de toekomst. Handig, want eerder was dat zonder behulp van een betaald ondersteunend programma om post in te plannen in LinkedIn niet mogelijk. Zo ziet dat eruit in jouw privé LinkedIn pagina:   Door op het ‘klokje’ naast BIJDRAGE te klikken, krijg je de mogelijkheid om datum en tijd in te stellen waarop LinkedIn deze bijdrage voor jou gaat verzenden. […]

Waarom het belangrijk is om actief te blijven op je social media accounts?

Stel je voor: je ziet een interessante advertentie voorbijkomen op Facebook. Of een collega of vriend tagt je in een advertentie van een bedrijf dat je (nog) niet kent. Wat doe je dan? Veel mensen klikken op de ‘afzender’ van de advertentie om snel de Facebook bedrijfspagina of Instagram account van het bedrijf te checken. Zijn er recent nog posts geplaatst? Komen ze betrouwbaar over? Zijn mensen positief in de comments of reviews? Hebben ze veel volgers? Ziet het er […]

Wijzigingen MailChimp (voorjaar 2023)

De afgelopen maanden is er weer een en ander gewijzigd in MailChimp: Nog slechts 500 contacten gratis Het gratis account is beperkter geworden. Je moet al gaan betalen als je meer dan 500 contacten hebt in je Audience. Dat geldt sinds 10 maart 2023 ook voor bestaande gratis accounts. In de onderstaande video zie je hoe overschakelt naar een betaald account en hoe je kosten kunt besparen door het juiste abonnement te kiezen: Alle onderdelen uit de met 5 sterren […]

Behoor jij tot de beste 1% op LinkedIn?

Vorige week had ik een telefoongesprek met Jan. Jan is 46 jaar en twee jaar geleden gestart met zijn eigen bedrijf. Hij verhuurt zichzelf als interim financial controller aan MKB+ bedrijven. Jan klinkt een beetje paniekerig. Hij vertelt dat het hem tot nu toe aardig lukte om aan nieuwe opdrachten te komen via mond-tot-mond reclame. Het lijkt wel of dat nu minder goed lukt. Dus is hij aan de slag gegaan via LinkedIn. Het is nu zeker 3 weken geleden […]

Opvallende social media posts maken

Vandaag ga ik je helpen met het schrijven van de perfecte social media post. In deze blog ga ik 10 tips met je delen die ervoor zorgen dat jouw social media post opvalt, grappig is en de aandacht trekt van jouw volgers. Weet wie jouw doelgroep is: Het is belangrijk om te weten voor wie je schrijft. Wie is jouw doelgroep? Wat zijn hun interesses en behoeften? Als je dit weet, kun je hierop inspelen in jouw social media post. […]