MailChimp gratis versie beperkt blog

Minder mogelijk in de gratis MailChimp versie

Medio mei 2019 zijn de MailChimp abonnementsvormen ingrijpend veranderd. Ook de gratis versie is niet buiten schot gebleven. Twee belangrijke beperkingen: 1. Slechts één mailinglijst gratis Je hebt in het gratis account nog maar één mailinglijst (Audience) tot je beschikking. In een gratis MailChimp account is de knop ‘Create Audience’ uitgeschakeld (wit) en bovenaan de […]

Lees verder 0
IMG_4296

Zelf smartphone-video’s maken: Wat komt eraan? (verslag uit Ierland)

Smartphone video-expert en video-trainer van desocialemediatraining.nl Geertje Algera ging deze maand naar Mojofest in het Ierse Galway. Mojofest is een internationale conferentie over storytelling met je smartphone. In deze nieuwsbrief de nieuwste ontwikkeling op gebied van filmen en monteren met je smartphone op een rij: Professioneel Zoals één van de deelnemers aan de conferentie zegt: […]

Lees verder 0
Waarom Video in Marketing steeds belangrijker wordt - De Social media training - Jeroen 's-Gravendijk - TNMF

Waarom video in marketing steeds belangrijker wordt

De afgelopen jaren is video steeds belangrijker geworden in de Marketing. Hoe komt dat? Meer conversies en verkoop Misschien wel de belangrijkste reden waarom marketeers video gebruiken, is hoe effectief de conversies zijn en de verkoop kunnen verhogen. Talrijke studies hebben aangetoond dat video’s conversies kunnen verhogen, bijvoorbeeld een productvideo op een landingspagina kan de […]

Lees verder 0
one-way

Waarom er niets mis is met een “saaie” website

Voor websites geldt: Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Waarom? Bezoekers komen niet voor een unieke website waarvan ze eerst moeten uitvinden hoe het werkt. Bezoekers willen een herkenbare handige structuur: Hou het rustig: gebruik een lichte achtergrond en niet teveel verschillende kleuren; Gebruik zwarte of donkergrijze tekst; Zet het logo linksboven. […]

Lees verder 0
keyboard-114439_640

Knoppenangst bij social media

Vorige week viel het mij weer eens op: tijdens een workshop LinkedIn vertelden enkele deelnemers mij dat ze enige schroom hadden om zomaar iets te doen of te veranderen op LinkedIn. Knoppenangst, noem ik dat. Een verschijnsel dat veel voorkomt en ook heel goed is te verklaren. Je ziet het vooral bij de generaties die […]

Lees verder 0
De social media training rapportage

Social Media rapporten maken

Een social mediarapportage is een van de meest waardevolle en cruciale onderdelen van je social media marketing. Rapportages laten zien wat werkt en wat niet werkt, welke berichten beter presteren dan anderen. Ze laten de sterktes en zwaktes zien in je social mediastrategie. Hier zijn 5 stappen om een social mediaverslag te genereren: Stap 1: […]

Lees verder 0
vind-mij

Vindbare content schrijven

Als je vindbare content wilt schrijven, en je hebt inspiratie nodig, dan heb je geen dure SEO software nodig. Je kunt gewoon beginnen in Google. Stel je bent coach, en je specialisatie is angst. Dan typ je in Google het woord ‘angst’ in, gevolgd door de letter ‘a’. Je krijgt dan direct allerlei zoektermen te […]

Lees verder 0