file-9.vertikaal

Instagram start verticaal video platform: IGTV

door Geertje Algera Er is een nieuwe app van Instagram: IGTV (Instagram TV). Opvallend is dat Instagram het woord TV gebruikt in de app. De app is dan ook een soort tv-kanaal-app, maar dan voor verticale video. Ook maakte Instagram bekend nu 1 miljard gebruikers te hebben, een kanaal waar dus veel (mogelijke) klanten kunnen […]

Lees verder 0
summerschool2018

Nieuw programma: LinkedIn Summerschool 2018

In de zomer van 2018 geeft delinkedintraining.nl een speciaal programma in drie modules voor de professional. Er is plek voor maximaal 6 ondernemers of werknemers die LinkedIn helemaal willen leren begrijpen en het moeiteloos willen leren inzetten om er meer klanten / omzet uit te halen. Hoe ziet het programma eruit? Module 1: Zichtbaarheid vergroten […]

Lees verder 0
home-office-336373_640

Een artikel schrijven op LinkedIn… hoe zit dat?

Tijdens de trainingen en workshops die ik geef, merk ik dat er nog veel vragen zijn en misverstanden heersen over een artikel schrijven op LinkedIn. Veel gebruikers van LinkedIn weten niet hoe het precies werkt of verwarren het met een update. Weer anderen grijpen de gelegenheid aan om er een advertentie in te plakken. De […]

Lees verder 0
file-9

Zakelijk vloggen, start nu!

door Geertje Algera Politieagenten, politici, ondernemers en zelfs ziekenhuispersoneel is tegenwoordig allemaal aan het vloggen. Tegenwoordig is video de beste manier om het gesprek met je publiek te beginnen. Dit gesprek met je volgers, is momenteel het meest waardevol in je communicatie-strategie. Vloggen is niet makkelijk, maar wel te leren. Het is een kwestie van […]

Lees verder 0
romantic-739161_1280

Ga niet te snel verkopen

Voordat mensen een product of dienst van je kopen, willen ze vaak eerst meer weten; meer over het product of de dienst en meer over de (visie en aanpak) van de aanbieder. Eerst vrijblijvend, even proeven, zeg maar. Als je te snel gaat verkopen, dan ben je ze kwijt. Wat bied je een oriënterende potentiële […]

Lees verder 0
safe-913452_640

Hoe veilig zijn jouw gegevens via LinkedIn?

In het kader van de nieuwe wet AVG die sinds 25 mei jl. van kracht is, leekt het mij aardig even stil te staan bij hoe veilig jouw gegevens zijn bij LinkedIn. Het spreekt voor zich dat je regelmatig je wachtwoord op LinkedIn (en overigens niet alleen LinkedIn, maar voor alle Internetaccounts die je hebt) […]

Lees verder 0
Social media strategy

Inefficiënte strategie op social media (5)

Deze maand bespreken we nummer 5 van de 6 slechte gewoonten op social media: Inefficiënte strategie  Tegenwoordig weten de meeste bedrijven en organisaties wel dat ze actief moeten zijn op social media om hun producten en diensten te promoten. Maar gewoon deelnemen aan social media is niet genoeg. Je hebt een strategie nodig. Wanneer je […]

Lees verder 0
anniversary-441555_640

Het geheim van succes op LinkedIn

LinkedIn bestaat deze maand alweer 15 jaar. Hiep-hiep-hoera! In die tijd is er veel veranderd. Als ik zelf even terugblik naar een handleiding die ik in 2010 schreef, dan vallen mij de volgende dingen op: LinkedIn was alleen in het Engels beschikbaar voor Nederland. Pas in 2012 is LinkedIn in het Nederlands op de markt […]

Lees verder 0
doelgroep bloggen vergrootglas

Bloggen over wat je doelgroep bezighoudt

Wat zorgt ervoor dat je een blog gaat lezen? Natuurlijk moet de titel je aanspreken en is je blik wellicht blijven hangen op de bijbehorende afbeelding. Maar daarna? Dan moet de inhoud je aanspreken en dat gebeurt alleen als het beantwoordt aan jouw verwachtingspatroon en interessegebied. De tekst moet jou toegevoegde waarde bieden, anders verlies […]

Lees verder 0