king-1716907_640

Welke strategie volgt je bedrijf op LinkedIn?

Onlangs werd ik als LinkedIntrainer gevraagd om bij een bedrijf de mensen meer te vertellen over de mogelijkheden van LinkedIn. Dat gebeurt wel vaker en steeds weer verbaast het mij dat bedrijven eigenlijk niet zo goed weten wat ze op LinkedIn aan het doen zijn. Ze volgen hun gevoel, zijn veelal reactief bezig en hebben […]

Lees verder 0
instagram-3198093_640

5 creatieve storytelling technieken voor Instastories

De Instagram Stories zijn booming! In dit artikel 5 tips om creatief aan de slag te gaan met Instastories. Ik ben zelf behoorlijk gecharmeerd van de stories. (Mijn account is @geertjealgeramedia). Ik besteed ook veel meer tijd aan mijn eigen stories en stories kijken dan aan de Instagram-feed. Waarom Instastories? Wat maakt de stories favoriet? […]

Lees verder 0
basistraining bloggen

Basistraining bloggen van A tot Z

De oprichtster en eigenaresse van desocialmediatraining.nl begreep het niet. Terwijl ze zelf voortdurend een volle zaal trok met haar eigen trainingen, kwam de training Boeien, binden, bloggen maar moeizaam van de grond. De eerste trainer die ermee aan het werk was geweest, had het nooit tot een daadwerkelijke trainingssessie weten te brengen en zelf heb […]

Lees verder 0
twitter-292994_640

Social media voor je bedrijf voor- en nadelen (2)

De komende tijd bespreek ik 6 slechte gewoonten op social media die je moet zien te voorkomen als bedrijf. Dit is nummer 2: Nietszeggende content Waarom moet je dat als bedrijf zien te voorkomen? Simpelweg omdat jouw social media volgers jouw bedrijf beschouwen als een expert op jouw gebied. Zij willen berichten zien die verband […]

Lees verder 0
company-3175300_640

Waarom een bedrijfspagina op LinkedIn

Onlangs vroeg een cursist aan mij wat de toegevoegde waarde is van een bedrijfspagina op LinkedIn. Je hebt immers al een persoonlijke profielpagina en als bedrijf heb je ook een website. Wat kan een bedrijfspagina dan nog toevoegen, behalve een hoop extra werk om het in te richten en bij te houden? Tijd voor een […]

Lees verder 0
spam

Zo wordt je nieuwsbrief niet gezien als SPAM

Het (opeens vaker) in de spammap belanden van je nieuwsbrieven komt vaak doordat de inhoud als verdacht wordt gezien. Ook goed bedoelde nieuwsbrieven worden daardoor soms als spam gezien. Hieronder enkele tips uit de cursus MailChimp die je helpen om dit te voorkomen. Als je als afzender in de loop van de tijd een goede reputatie hebt […]

Lees verder 0
gang-2616414_640

LinkedIn en tunnelvisie

De term tunnelvisie kom je momenteel veel tegen op de sociale media. Het gaat dan meestal om een bericht over het populaire tv-programma Wie is de Mol. Je bent er zo van overtuigd wie de mol is, dat je blind raakt voor aanwijzingen die in een andere richting wijzen. Zelf had ik onlangs met een ander […]

Lees verder 0
praatje plaatje de blogtraining

Haal meer rendement uit je blog

Bij desocialmediatraining.nl zijn we voortdurend bezig om onze trainingen en workshops te verbeteren en uit te breiden. We zijn het aan onze stand verplicht om onze cursisten mee te nemen in de laatste ontwikkelingen en trends. En zo hebben we bij deblogtraining.nl een nieuwe training toegevoegd waar je kan leren hoe je een goede afbeelding […]

Lees verder 0
file-11

5 creatieve storytelling technieken voor je Instagram Feed

4,1 miljoen Nederlanders hebben een Instagram-account en 2,1 miljoen mensen gebruiken de app dagelijks. Dagelijks. En dit aantal stijgt. Het zijn zeker niet alleen jongeren. In deze blog 5 creatieve manieren om content te maken voor je Instagram-feed. De feed van je Instagram-account is je visitekaartje, samen met je bio & profielfoto, deze feed moet […]

Lees verder 0