anniversary-441555_640

Het geheim van succes op LinkedIn

LinkedIn bestaat deze maand alweer 15 jaar. Hiep-hiep-hoera! In die tijd is er veel veranderd. Als ik zelf even terugblik naar een handleiding die ik in 2010 schreef, dan vallen mij de volgende dingen op: LinkedIn was alleen in het Engels beschikbaar voor Nederland. Pas in 2012 is LinkedIn in het Nederlands op de markt […]

Lees verder 0
doelgroep bloggen vergrootglas

Bloggen over wat je doelgroep bezighoudt

Wat zorgt ervoor dat je een blog gaat lezen? Natuurlijk moet de titel je aanspreken en is je blik wellicht blijven hangen op de bijbehorende afbeelding. Maar daarna? Dan moet de inhoud je aanspreken en dat gebeurt alleen als het beantwoordt aan jouw verwachtingspatroon en interessegebied. De tekst moet jou toegevoegde waarde bieden, anders verlies […]

Lees verder 0
speciaal-voor-jou

De kracht van persoonlijke en gerichte e-mailnieuwsbrieven

Is e-mailmarketing nog een relevant marketinginstrument tegenwoordig? Jazeker! Met goede nieuwsbrieven kun je topresultaten bereiken.  Dit is deel 1 van een serie van 3 artikelen over wat nieuwsbrieven goed maakt. Persoonlijke en gerichte nieuwsbrieven scoren beter Er zijn grofweg 2 manieren om een nieuwsbrief persoonlijk en gericht te houden: a) Gebruik de (voor-)naam van de […]

Lees verder 0
social-3064515_640 (1)

Onlogische illustraties op social media (4)

Van de 6 slechte gewoonten op social media bespreek ik deze keer nummer 4: Onlogische illustraties  De Engelsen hebben de uitdrukking: “You can’t judge a book by its cover”, maar mensen kunnen wel je bedrijf of organisatie beoordelen op je social mediaberichten. Sterker nog… dat doen ze ook. Zorg dus dat je berichten positief beoordeeld […]

Lees verder 0
phone-3297121_640

Ben jij bereikbaar via LinkedIn?

Voor ik het ga hebben over je bereikbaarheid op LinkedIn, wil ik je eerst een andere vraag stellen: waarom sta je met een profiel op LinkedIn? Heb je dat voor jezelf helder? Er kunnen tal van redenen zijn om gebruik te maken LinkedIn. Wellicht ben je op zoek naar een andere baan. Misschien gebruik je […]

Lees verder 0
bloggen 3 dingen die je nooit moet doen

Bloggen: 3 dingen die je nóóit moet doen!

Tijdens de trainingen en workshops besteed ik veel aandacht aan alles waar je aan moet en kan denken als je een blog wil schrijven. Zoals je het als trainer hebt geleerd, formuleer ik alles positief. Dus vertel ik vooral wat je allemaal wel moet doen. Toch is er ook een paar dingen die je niet […]

Lees verder 0
postduif

Is e-mailmarketing nog relevant in 2018?

We communiceren inmiddels al zo’n 30 jaar via e-mail. In de huidige tijd waarin vrijwel iedereen een smartphone heeft en schijnbaar voornamelijk communiceert via social media en WhatsApp, lijkt e-mail samen met de fax, de buzzer en de postduif in het stoffige rijtje gedateerde communicatiemiddelen te zijn beland. Daarnaast associëren veel mensen commerciele e-nieuwsbrieven met […]

Lees verder 0