Social media tips

Hoe belangrijk is video op LinkedIn?

Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden. Of dat waar is, vraag ik me af. Wat ik wel durf te stellen is dat een beeld eerder wordt bekeken dan dat 1.000 woorden worden gelezen. Elke minuut van de dag wordt op YouTube 300 uur aan video geplaatst. Dat is ongelooflijk veel content op jaarbasis! Het geeft een beetje het belang van video aan. Google gaat daarin mee en geeft websites met video een hogere waarde dan websites zonder bewegend beeld. […]

Adverteren op Twitter: de resultaten!

Adverteren op Twitter wordt steeds meer gebruikt om commerciële boodschappen onder de aandacht te brengen. We geven hier een update over de mogelijkheden die Twitter op dit moment aanbiedt en de resultaten van een uitgelichte tweetcampagne. Sinds het laatste kwartaal 2014 kan iedereen in Nederland in het bezit van een creditcard adverteren op Twitter. Je kunt al met bedragen vanaf een paar tientjes je eerste twittercampagne realiseren. Hiervoor gebruik je de link: ads.twitter.com. #tip: Als je een keer ingelogd bent […]

Zo vind je de vragen van je doelgroep

Vindbare content schrijven? Het zoekgedrag van je doelgroep via zoekmachines als Google geeft veel aanknopingspunten voor wat ze willen weten. In dit artikel twee handige sites die je verder helpen met je zoekwoordenonderzoek.

Content: een heel gepuzzel. Of toch niet?

Content, Content, Content…
Het hete hangijzer

Als ondernemer krijg je er vaak mee te maken: “de vraag naar content”. Voor Social Media heb je Content nodig, je website bouwer en je SEO-specialist dringen op goede Content aan en voor het maken van een leuke video van je bedrijf is ook Content nodig. Maar waarom is het in de praktijk vaak zo lastig om op geregelde basis goede content te produceren? En belangrijker: Hoe ga je hiermee om? Wat kan je doen? In dit artikel ga ik […]

Ik neem je mee, neem je mee op reis

Een van de belangrijkste dingen die je voor ogen moet houden als je een blog gaat schrijven, is de lezer. Ja, logisch, denk je dan. Toch zijn er tal van voorbeelden waar de lezer volledig uit beeld is geraakt. En dat is zonde van het papier, want uiteindelijk schrijf je voor je lezer. Dus, zet de lezer centraal, maak er als het ware een poppetje van, geef het een naam en bedenk hoe jouw lezer jouw tekst zal ervaren. Je […]

Hoe maak je een goede omslagfoto op Facebook?

Tijdens mijn trainingen en workshops blijf ik me verbazen over de kennis die actieve gebruikers van Facebook hebben over de omslagfoto. Voor de meeste mensen is het een ‘behangetje’ achter de profielfoto. Een gemiste kans, want een goede omslagfoto versterkt je identiteit en geeft je profiel meer zeggingskracht. Het is als het ware de etalage van je bedrijf en daar zet je niet zomaar iets in. Als je het goed doet, zien bezoekers meteen waar jouw bedrijf voor staat. Zorg […]

De zorg maakt een inhaalslag met LinkedIn

Bij desocialmediatraining.nl merken we dat organisaties in de zorg bezig zijn om zich via sociale media meer te profileren. Als we hier praten over de zorg, gaat het niet alleen over de gezondheidszorg, maar ook de ouderen- en jeugdzorg. Het zijn allemaal organisaties die over een schat aan kennis en ervaring beschikken, maar worstelen met de manier waarop ze dit kunnen delen. De privacy van cliënten staat voorop, waardoor het delen van casuïstiek gevoelig ligt. En hoe maak je van […]

Zelf video’s maken: Wat zijn de trends? (verslag uit Ierland)

Smartphone video-expert en video-trainer van desocialmediatraining.nl Geertje Algera ging onlangs naar Mojocon in Ierland. Dit is een internationale conferentie over storytelling met je smartphone. Voor onze nieuwsbrief zet zij de nieuwste trends en ontwikkelingen op een rij. Veel videomakers werken niet meer (alleen) met grote camera’s maar gebruiken steeds vaker hun smartphone om video op te nemen en zelfs te monteren. Het is per slot van rekening HD video hogere kwaliteit, en met een eenvoudig statief en een montage-app heb […]

give away

Te weinig inschrijvingen voor je digitale nieuwsbrief?

Vaak zie je op websites een inschrijfmogelijkheid voor de nieuwsbrief met daarbij de tekst “Blijf op de hoogte en schrijf je in voor de nieuwsbrief”. Op de hoogte blijven ervaren de meeste bezoekers niet als waardevol en ze zijn bang voor “spammy” nieuwsbrieven met veel reclame. Op deze manier mensen aanmoedigen om zich in te schrijven voor de nieuwbrief levert meestal teleurstellende resultaten op. Als je meer inschrijvingen voor je nieuwsbrief wilt, dan helpt het om

Tips voor je blogafbeelding

Als je aan een blog denkt, gaat het al snel over woorden, zinnen, titels en kopjes, kortom: tekst. Wat minstens zo belangrijk is en dus net zoveel aandacht verdient is de afbeelding die je aan je blog toevoegt. Want die afbeelding is vaak het eerst wat mensen zien. Als de afbeelding intrigeert, is de kans groter dat ook je blog wordt gelezen. Maar waar moet je op letten bij het selecteren van je afbeelding? Valt het op? Een afbeelding kan […]