Social media tips

MailChimp nieuwsbrieven fraai delen op de sociale media

Standaard vind je in de voettekst van elk MailChimp template de deelknopjes voor de sociale media. Ontvangers van je nieuwsbrief kunnen dan je fraaie MailChimp e-mailnieuwsbrief daar delen en het is natuurlijk wel zo prettig als dat er dan ook fraai uitziet. In dit artikel lees je hoe je dat instelt.

Wat kun je allemaal met een bedrijfspagina op Linkedin?

Deze vraag wordt heel regelmatig tijdens mijn Linkedin trainingen gesteld. Inmiddels hebben heel veel bedrijven wel een Linkedin bedrijfspagina aangemaakt, maar zij weten vaak niet wat ze ermee kunnen. Omdat onbekend vaak onbemind is, doen ze er dan niets mee. Kleine zelfstandige ondernemers twijfelen vaak of ze aan een bedrijfspagina moeten beginnen. Zij denken vaak: ik heb toch al een website? Waarom zou ik dan nog een bedrijfpagina op Linkedin aanmaken? Of: dat kost mij veel te veel tijd om […]

Wanneer plaatst jij iets op Facebook

Wanneer plaats je iets op Facebook?

Tijdens trainingen en workshops krijg ik regelmatig de vraag wat het beste moment is om een bericht op Facebook te plaatsen. ‘Ik heb geen idee,’ zeg ik dan, wat meestal tot verbaasde reacties leidt. Want als ik het al niet weet, hoe kunnen zij het dan wel weten… Toch is het zo. Tuurlijk zijn er allerlei onderzoeken waaruit blijkt wat de beste dagen zijn. Maar het beste moment om iets op Facebook te plaatsen, is wanneer de fans van jouw […]

Kleuren voor je website vinden en instellen

Inspiratie nodig voor de kleuren van je website? In dit artikel vind je 2 handige sites en 2 instructievideo’s die je daarbij helpen. Ik laat je zien waar je mooie kleurcombinaties kunt vinden en hoe je kleurcodes uit een afbeelding haalt die je vervolgens kunt gebruiken binnen de instellingen van je website of nieuwsbrief.

Hoe bouwt u online aan uw bedrijf? Uitnodiging gratis seminar!

Wellicht heeft u het onlangs gehoord of gelezen: de Nokia 3310 is terug op de markt. De onverwoestbare mobiele telefoon, waarmee je kan bellen en sms-en. Ideaal voor in de bouw, wordt er geroepen. De vraag is wie er nog terug wil naar het stenen tijdperk. Want internet en sociale media zijn een integraal onderdeel geworden van ons dagelijks leven en van ons werk. Intussen doen we allemaal wel iets met sociale media. De een Twittert wel eens wat, de […]

Adverteren op Facebook in 6 stappen

In 6 stappen adverteren op Facebook

Met meer dan 10 miljoen gebruikers in Nederland is adverteren op Facebook een van de meest effectieve manieren om je doelgroep te bereiken. Is het duur? Nee! Werkt het? Ja! Je kan namelijk precies aangeven welke doelgroep(en) jij wilt bereiken en daarnaast kan je exact aangeven hoeveel je wilt besteden. Als je nagaat dat je per 1.000 views nog geen euro betaalt, dan krijg je wel een idee van de mogelijkheden die adverteren op Facebook je kan bieden. Maar hoe […]

301 redirects: waarom zijn ze belangrijk?

301 redirect: meest onderschatte kracht van SEO

Wanneer de term 301 redirect valt gaan er vaak wenkbrauwen omhoog. Het is één van die dingen waar niet veel mensen weet van hebben, maar die ondertussen wel één van de belangrijkste (technische) kanten van websites en SEO is. In dit artikel leg ik uit waarom 301 redirects niet genegeerd mogen worden. In dit artikel leg ik echter niet uit hoe het werkt. Daar zijn al genoeg goede artikelen over geschreven (zie de links onderaan het artikel). Zie een 301 […]

cursus digitale nieuwsbrief maken met MailChimp

MailChimp handleiding Nederlands (zelf je digitale nieuwsbrief maken)

In deze gratis MailChimp handleiding worden de basisvaardigheden eenvoudig uitgelegd en weergegeven in heldere afbeeldingen. Je leert onder andere: het opzetten van je MailChimp account, het maken en vullen van je mailinglijst, het maken van MailChimp templates (het ontwerp van je nieuwsbrief), het versturen en het meten van de resultaten.

Bloggen begint met denken in doelgroepen

  Voordat je begint met bloggen, heb je heel wat huiswerk te doen. Tijdens de trainingen merk ik hoe lastig de meeste mensen dat vinden. Iedereen wil zo snel mogelijk aan de slag met tekst of met de afbeeldingen. Dat huiswerk slaan ze liever over. Maar dan is het als een boodschap in fles. Je hebt wel wat geschreven, maar geen idee waar en wanneer het gelezen wordt. Sterker nog; het is maar de vraag of iemand het ooit gaat […]

responsive desktop mobile tablet

Is jouw website geschikt voor mobiel?

Is je website nog niet geschikt voor mobiel, oftewel niet responsive, dan kan dit leiden tot minder bezoekers op je website omdat Google je nu lager in de zoekresultaten plaatst (‘ranking’) op smartphones en tablets. Lees hier hoe je je site test en aanpast.