Social media tips

Je Facebookaccount beveiligen tegen hacken

Ik kom op dit moment te veel mensen tegen met een Facebookpagina die gehackt of geblokkeerd is. Dit is altijd vervelend als je verder wil, want Facebook heeft nu eenmaal geen telefonische klantenservice om je te helpen… Tip: gebruik tweestapsverificatie! Het belangrijkste is dat je jouw Facebookaccount beveiligt met een tweestapsverificatie. Dit houdt in dat je naast je wachtwoord ook een 6-cijferige code in moet toetsen die je via SMS krijgt of via een Google Authenticator. Overigens als je wachtwoord […]

Google Analytics 4 (nieuw en totaal anders)

Google Analytics 4 (GA4), geïntroduceerd in 2021, is de nieuwe versie van Google Analytics. Het gaat uiteindelijk het “oude vertrouwde” Google Universal Analytics (UA) opvolgen. De uitgangspunten van Google Analytics 4 (GA4) zijn totaal anders, dus het is wel even wennen. Lees in dit artikel wat de voordelen zijn van GA4 en maak kennis met de nieuwe manier van meten.

IGVT wordt Instagram TV

Instagram stapt af van IGTV. Verdwijnt het dan helemaal? Nee, dat niet. De naam verandert dan misschien in Instagram TV, veel functies uit IGTV blijven gewoon bestaan. Eén ding is in ieder geval duidelijk; video wordt steeds belangrijker op Instagram. De grootste verandering is dat je nu direct vanaf je feed langere video’s kunt uploaden. Voorheen werd een video langer dan een minuut automatisch een IGTV video en kreeg het een aparte plek op je Instagram account. Nu is er […]

Facebook gaat verder onder een nieuwe naam… En nu?

Nou, eigenlijk niks… Moederbedrijf Facebook verandert van naam naar Meta maar voor ons als gebruikers en Facebookpagina beheerders zal er niet zoveel veranderen. Meta gaat nieuwe producten aanbieden waaronder Virtual Reality (VR) en blijven de bij ons bekende producten zoals Facebook, Instagram, Whatsapp, Messenger bestaan onder hun eigen naam. Het enige waar we het misschien aan gaan merken, is als je de applicatie van je Whats’app, Instagram of Facebook opent, dat er onderaan staat: ‘Deze Instagram app is een applicatie […]

Persoonlijke pagina of bedrijfspagina op LinkedIn?

Sociale media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Bedrijven die zich richten op de particuliere consument weten dat al lang. Via Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat en TikTok vechten ze om de aandacht van jong en oud. Productplacement en influencers zijn intussen gemeengoed. Voor de business-to-businessmarkt zijn deze kanalen wat lastiger in te zetten. Voor deze markt is LinkedIn nog steeds het aangewezen platform. Verschil tussen persoonlijke en bedrijfspagina LinkedIn biedt de mogelijkheid om vanuit je persoonlijke […]

WordPress widgets zijn nu ook Gutenberg blokken

Eind 2018 verscheen WordPress versie 5 met daarin de Gutenberg block editor. Een grote verandering (en verbetering) die vorige maand met versie 5.8 een vervolg heeft gekregen. Na drie jaar is het eindelijk zo ver, de widgets zijn nu ook blokken geworden. Widgets vind je in widgetgebieden zoals de zijbalk, de footer onderin je website en de header bovenin je website Meer weten over widgets? Bekijk de nieuwste video op het YouTube kanaal van onze WordPress trainer Martijn Baltes en je krijgt antwoord op de volgende vragen: 1. Wat […]

Twee nieuwe functionaliteiten LinkedIn bedrijfspagina

Dit blog is alleen interessant voor beheerders van LinkedIn bedrijfspagina’s en voor bedrijven met personeel die hun medewerkers aanbevelingen geven. Heb je alleen een persoonlijk LinkedIn profiel en beheer je geen bedrijfspagina op LinkedIn dan is dit blog voor jou niet interessant. Helaas! Onlangs zijn er twee nieuwe functionaliteiten aan de STATISTIEKEN van de LinkedIn bedrijfspagina toegevoegd: CONCURRENTEN STATISTIEKEN en WERKNEMERSAANBEVELINGEN.   Concurrenten statistieken Als je klikt op STATISTIEKEN | CONCURRENTEN (nieuw, zie de blokpijl hierboven) dan krijg je van […]

Wat kan je als fotograaf met LinkedIn?

Een fotograaf denkt in beelden. Want dat zegt immers meer dan duizend woorden. Dus houd je als fotograaf netjes je sociale media bij. Je hebt een professionele account op Instagram en Pinterest. En misschien waag je je ook nog aan Snapchat of ben je al jaren te vinden op Facebook. Logisch. Je upload je foto, plaatst een kort onderschrift en klaar ben je. Toch kan juist LinkedIn het verschil voor je maken. Hoe je dát aanpakt, leg ik je graag […]

Contentinspiratie voor je zakelijke facebookaccount

In mijn Facebook workshops krijg ik steeds meer de vraag: Hoe krijg ik de interactie omhoog, hoe kom ik aan meer volgers? Interessante vraag! Beeld zegt meer dan woorden! Als eerste over het beeld (foto of video). In hoeverre breng je – zoals ik het noem – Mens en Resultaat in beeld. Doelstelling is om op de foto, je volger te ‘raken’ met wat erop staat en wat interessant is voor die volger. Wat roept emotie of beleving op bij […]

MailChimp op mobiel (zo check je of het goed gaat)

Sinds ongeveer 2016 worden websites en e-mailnieuwsbrieven voornamelijk op mobiel bekeken. Toch is de software waarmee je websites en nieuwsbrieven maakt in eerste instantie gericht op het maken van webpagina’s en e-mailnieuwsbrieven voor de desktop.  Mobile first design, waarbij de leeservaring op mobiel dus het hoofduitgangspunt is, dringt nog maar langzaam door in software als MailChimp en WordPress. Gelukkig laten ze je niet helemaal in de kou staan en komen er steeds meer functies bij in MailChimp en WordPress die […]