Social Media Trends in 2020

In de afgelopen tien jaar is social media uitgegroeid tot een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie van elk bedrijf. Het is ook wel duidelijk waarom. Er zijn immers wereldwijd 3,8 miljard mensen die social media gebruiken en dat groeit en groeit. Social media is een effectieve manier om een duurzame relatie op te bouwen met je doelgroep. Bedrijven maken daarom graag gebruik van social media. Social media is echter wel steeds in ontwikkeling. In deze blog laat ik je zien […]

Méér mogelijkheden op de homepage van LinkedIn

In een tijd waarin we veel vanuit huis werken en we netjes afstand houden van elkaar, is online netwerken belangrijker dan ooit. LinkedIn wil ons daar een handje bij helpen door het gebruik van het platform nog gemakkelijker te maken. Zodra je bent ingelogd en de homepage van je profiel opent, zie je wat er is veranderd: LinkedIn heeft een aantal nieuwe functionaliteiten toegevoegd, die ik in dit blog nader toelicht. Wat is er veranderd op de homepage? Zodra je […]

Waarom is het goed om een Instagramstrategie te hebben?

Je kent het misschien wel. Je bent enthousiast begonnen met Instagram omdat het voor je werk of eigen bedrijf handig is. In het begin lukt het aardig om wat posts te maken, maar na een tijdje loop je vast. Je weet eigenlijk niet meer wat je wil plaatsen en bent het hele Instagram zat. Geen nood, want dat hoeft helemaal niet. Alles wat jij nodig hebt is een Instagramstrategie. Zoals een bedrijfsstrategie onmisbaar is voor het opzetten van een bedrijf […]

LinkedIn Stories

Ook LinkedIn heeft nu ‘Stories’ geïntroduceerd. Na Snapchat, Instagram en Facebook volgt nu ook Linkedin, maar wel met een professionele twist. Maar… wat heb je er als bedrijf nu precies aan? Met Stories op LinkedIn kun je de leuke en menselijke kant van je bedrijf laten zien door op een creatieve en informele manier je dagelijkse activiteiten over je werk te delen. Dit doe je door het plaatsen van updates die 24 uur zichtbaar zijn. Je creëert hierdoor een meer […]

Nepnieuws in tijden van Corona

Crisistijden leiden vaak tot veel verkeerde informatie. Covid-19 is ontwikkeld in een Chinees laboratorium, de paus is positief getest. Waarom zie je eigenlijk zoveel desinformatie op social media? Zijn mensen zo hopeloos goedgelovig en zorgt angst dat ze open staan voor de meest onzinnige informatie? Mensen vinden het vaak ook leuk om nepnieuws te lezen en dit dan met elkaar te delen op social media. Zorgwekkend is wel de informatie over mogelijke behandelingen van Covid-19. Neem het voorbeeld van de […]

Wat is jouw social selling score?

Elke dag worden we overstelpt met cijfers, grafieken en trends uit allerlei onderzoeken. Hoe gaat het met de economie, wat doen de huizenprijzen en natuurlijk onze dagelijkse update van het RIVM. Het kabinet maakt dankbaar gebruik van deze cijfers om daarmee beleid te maken, te toetsen en aan te passen. Meten is immers weten. Ze hebben een dashboard met verschillende indicatoren die aangeven of het de goede kant op gaat of juist niet. Als ondernemer heb je ook zo’n dashboard […]

Dit is de reden waarom ze niet klikken op jouw onderwerpregels

Kliks, kliks, kliks… Bij online marketing begint betrokkenheid meestal met een klik: Klikken op de onderwerpregel van je e-mailnieuwsbrief Klikken op de titel van je LinkedIn- of Facebook-update Klikken op de meta-titel (van je webpagina) in de zoekresultaten van Google Combineer dat met deze online wijsheid: 80% van de mensen leest de titel van je bericht, 20% leest de inhoud …en je weet hoe belangrijk een goede onderwerpregel is. Toch besteden de meeste contentmakers heel veel tijd aan de inhoud […]

Geef je mensen een goede start op de arbeidsmarkt

Aan het woord is een klant van mij: Harmen Hoevers, werkzaam als advocaat voor Klaverblad Verzekeringen in Zoetermeer. Hij legt uit hoe ze vorige jaar met sterke personeelswijzingen zijn om gegaan: Bij Klaverblad Verzekeringen werken veel medewerkers al heel lang. Klaverblad vindt het belangrijk dat zij zich blijven ontwikkelen en zelf de regie gingen nemen over hun loopbaan. Bijvoorbeeld omdat functies veranderen of zelfs verdwijnen door technologische ontwikkelingen. Dus hebben we medewerkers een budget gegeven waarmee ze een aantal vaardigheidstrainingen […]

LinkedIn voor kleine bedrijven

Als ondernemer kan je soms wel wat hulp of expertise van anderen gebruiken. Je moet immers al zoveel ballen in de lucht houden dat het af en toe handig is om assistentie van buitenaf te krijgen. Maar hoe weet je dat je aan het juiste adres bent? Dat de hulp die je krijgt, vakkundig en betrouwbaar is? In fysieke netwerken is het heel gebruikelijk om die hulpvraag aan je mede-netwerkers te stellen. Maar als je dat netwerk niet hebt of […]

# op LinkedIn: de zin en onzin

Het gebruik van de hashtag, in Nederland ook wel ‘hekje’ genoemd, is sinds de introductie van sociale media enorm toegenomen. Te pas, maar zeker ook te onpas, wordt het teken gebruikt om aan te geven op welk onderwerp of thema een bericht betrekking heeft. Waar de hashtag op Twitter niet meer is weg te denken, is het gebruik op LinkedIn in Nederland nog relatief beperkt. In dit blog meer over het hekje en hoe je het zinvol kan toepassen in […]