Social media tips

Het verschil tussen een bedrijfspagina, showcase pagina en onderwijspagina in LinkedIn
LinkedIn probeert het gebruikers zo gemakkelijk mogelijk te maken. Zo hebben ze onlangs de keuze voor een zakelijke pagina (heet inmiddels pagina) eenvoudiger gemaakt. Toch leek het mij een goed idee om hier uit te leggen wat de keuzes zijn en wat ze voor je kunnen betekenen. 3 mogelijkheden zakelijke pagina’s Bedrijf Waarom zou je een pagina voor je bedrijf aanmaken op LinkedIn als je ook een website hebt? Een pagina is een volwaardig communicatiemiddel waarmee je content kunt delen […]

Je zakelijke Facebookpagina verandert alweer van lay-out, ben je er al aan gewend?
Als je als beheerder inlogt bij jouw pagina, dan kan je nog niet bij alle instellingen. Facebook vraagt: ‘Schakel over naar de pagina van ‘Jouw Paginanaam’ om meer acties uit te voeren’. Je moet dus overschakelen naar ‘jouw paginanaam account’ en dat doe je door op je profielfoto te klikken en naar jouw paginanaam te gaan. Als je dit gedaan hebt, dan kom je pas in de beheeromgeving van je Facebookpagina. Daar vind je ook je instellingen waar je onder […]

Nieuw in WordPress 6.1
Op 2 november 2022 is WordPress 6.1 verschenen. Een grote update met handige nieuwe opmaakmogelijkheden in de block editor, zoals: Daarnaast noemenswaardig: de plek waar je de paginalink instelt is gewijzigd. Het tabje ‘Permalink’ bestaat niet meer. De URL van je pagina stel je nu rechts bovenaan in onder het kopje ‘Samenvatting’. In deze video zie je de nieuwe instellingen in de praktijk: Deze video is onderdeel van een nieuwe serie tips onder de naam ‘Snel en Slordig’. Een serie ongepolijste, maar […]

Wijzigingen in MailChimp (najaar 2022)
De afgelopen maanden is er weer een en ander gewijzigd in MailChimp: 1. Wijziging abonnementen en prijzen De grootste wijziging: als je nu een gratis MailChimp account aanmaakt dan heb je de mogelijkheid om daar 500 mailadressen in op te nemen. Het maximale aantal gratis mailadressen was voor de wijziging een stuk hoger, namelijk 2000 mailadressen. Als je je gratis account hebt aangemaakt voordat deze wijziging werd ingevoerd, dan houd je de mogelijkheid om zonder kosten maximaal 2000 mailadressen toe […]

Een LinkedIn profiel maak je voor een ander
Het is een van mijn gevleugelde uitspraken als je bij mij een LinkedIn training volgt als je op zoek bent naar een baan of een stage: “Een LinkedIn profiel maak je niet voor jezelf, maar voor een ander.” En dan kijken regelmatig cursisten mij niet-begrijpend aan. Hoezo, voor een ander? Wat ik ermee bedoel is dat jouw LinkedIn profiel door een recruiter of potentiële werkgever op een heel andere manier wordt gelezen dan jij dat zelf doet. Want wat voor […]

Een duurzaam cadeau? Denk eens een social media training!
In de supermarkten liggen al wekenlang de pepernoten in de schappen. De dagen worden korter en de feestdagen dienen zich aan. Tijd voor cadeautjes en eindejaarsgeschenken. En dat betekent weer op zoek naar iets origineels en waardevol om te geven. Daar wil je natuurlijk niet te lang mee wachten. Vandaar dat ik je nu al te hulp schiet. Bij desocialmediatraining.nl krijgen we namelijk regelmatig een aanvraag binnen die voor iemand anders is. Het is dan bedoeld als een cadeau. Onlangs […]

Help! Niemand kan meer bij de bedrijfspagina
De afgelopen weken kreeg ik enkele vragen – of liever gezegd: noodkreten – van mensen die geen toegang meer hadden tot hun LinkedIn-account. Voor mij aanleiding om deze maand in twee blogs wat meer te vertellen over zorgvuldig accountbeheer. Want als je dat goed inricht en onderhoudt, voorkom je problemen als niet meer kunnen inloggen. Het vorige blog behandelde het primaire en secundaire emailadres. Deze keer gaat het over de bedrijfspagina. De noodkreet De hulpvraag die de aanleiding vormde voor […]

Hoe kom ik aan volgers op mijn facebookpagina?
Deze vraag wordt mij vaak gesteld tijdens de basisworkshop Facebook. Naast het maken van aantrekkelijke content met leuke interactieve teksten, waardoor je berichten gedeeld en geliked worden, is het ook een optie om Facebook berichten te promoten. Een bericht promoten doe je door op de blauwe knop te klikken onder je bericht. Spannend, maar het kan geen kwaad. Je kan heel goed aangeven aan wie (M/V), leeftijd en waar (geografisch tot aan 1 km bij jou in de buurt) je […]

Minder hoekige MailChimp templates
De standaard MailChimp templates zijn vaak wat hoekig dus regelmatig krijg ik de vraag of het niet wat speelser kan qua ontwerp. Een vraag ik die ik laatst kreeg van een cursist, was of het onderstaande mogelijk is. Dus een wolkenpatroontje in de header: MailChimp heeft een uitstekende fotobewerkingsmodule, maar er zijn geen vormen (zoals rondjes, driehoeken, ovalen e.d.) die je kunt invoegen, zoals dat bijvoorbeeld in Powerpoint wel kan. Dus we roepen net zoals in een eerdere video over […]

Wat betekent Quiz doen in LinkedIn?
In mijn praktijk als expert en trainer in LinkedIn worden veel vragen gesteld. Laatst vroeg een cursist toen we het onderdeel VAARDIGHEDEN in het profiel bespraken: Wat is Quiz doen? Voordat ik daar antwoord op geef, even een stukje achtergrond over VAARDIGHEDEN. Je kunt zelf tot 50 vaardigheden aan je profiel toevoegen. Vaardigheden heb je geleerd in je opleiding, tijdens een cursus of heb je in de praktijk geleerd en die kun je in je profiel zelf toevoegen. Ook is […]