Dit is de reden waarom ze niet klikken op jouw onderwerpregels

Kliks, kliks, kliks… Bij online marketing begint betrokkenheid meestal met een klik: Klikken op de onderwerpregel van je e-mailnieuwsbrief Klikken op de titel van je LinkedIn- of Facebook-update Klikken op de meta-titel (van je webpagina) in de zoekresultaten van Google Combineer dat met deze online wijsheid: 80% van de mensen leest de titel van je bericht, 20% leest de inhoud …en je weet hoe belangrijk een goede onderwerpregel is. Toch besteden de meeste contentmakers heel veel tijd aan de inhoud […]

Geef je mensen een goede start op de arbeidsmarkt

Aan het woord is een klant van mij: Harmen Hoevers, werkzaam als advocaat voor Klaverblad Verzekeringen in Zoetermeer. Hij legt uit hoe ze vorige jaar met sterke personeelswijzingen zijn om gegaan: Bij Klaverblad Verzekeringen werken veel medewerkers al heel lang. Klaverblad vindt het belangrijk dat zij zich blijven ontwikkelen en zelf de regie gingen nemen over hun loopbaan. Bijvoorbeeld omdat functies veranderen of zelfs verdwijnen door technologische ontwikkelingen. Dus hebben we medewerkers een budget gegeven waarmee ze een aantal vaardigheidstrainingen […]

LinkedIn voor kleine bedrijven

Als ondernemer kan je soms wel wat hulp of expertise van anderen gebruiken. Je moet immers al zoveel ballen in de lucht houden dat het af en toe handig is om assistentie van buitenaf te krijgen. Maar hoe weet je dat je aan het juiste adres bent? Dat de hulp die je krijgt, vakkundig en betrouwbaar is? In fysieke netwerken is het heel gebruikelijk om die hulpvraag aan je mede-netwerkers te stellen. Maar als je dat netwerk niet hebt of […]

# op LinkedIn: de zin en onzin

Het gebruik van de hashtag, in Nederland ook wel ‘hekje’ genoemd, is sinds de introductie van sociale media enorm toegenomen. Te pas, maar zeker ook te onpas, wordt het teken gebruikt om aan te geven op welk onderwerp of thema een bericht betrekking heeft. Waar de hashtag op Twitter niet meer is weg te denken, is het gebruik op LinkedIn in Nederland nog relatief beperkt. In dit blog meer over het hekje en hoe je het zinvol kan toepassen in […]

Hoe gebruik je de Challenge Sticker op Instagram?

Instagram heeft sinds kort een nieuwe sticker die je in je Instastories kunt gebruiken. Nu veel mensen binnen zitten, worden er steeds meer challenges gedaan om mensen te activeren iets te doen. Instagram speelt daar goed op in met de nieuwe Challenge Sticker. Heb jij ‘m al gebruikt? Of wil je weten hoe het moet? Ik leg het je uit! Je begint met het maken van een story Open Instagram en begin zoals je normaal gesproken een story maakt. Dan […]

Drie redenen waarom je als bedrijf moet bloggen

Het lijkt wel alsof tegenwoordig elk bedrijf een blogonderdeel op haar website heeft staan. Het klinkt misschien hip, maar een blog is eigenlijk gewoon een artikel dat je voor online gebruik schrijft. En de bedrijven die een blog hebben, zijn helemaal zo gek nog niet. Wil je weten waarom het heel verstandig is om een blog op jouw bedrijfswebsite bij te houden? Lees dan verder! 1 Je kunt jezelf als kennisexpert profileren Als je een bedrijfswebsite hebt, is het aannemelijk […]

Privacy issues Zoom, Google Hangouts, Skype en Microsoft Teams

Om samen te kunnen, werken maken we door de huidige omstandigheden meer dan ooit gebruik van videobellen via software als Zoom, Google Hangouts, Skype en Teams. Met name Zoom is in het nieuws geweest vanwege problemen met de privacy en de veiligheid. Ze hebben de afgelopen weken hard gewerkt aan het dichten van de lekken en het verbeteren van beveiliging.  Maar ook als je geen Zoom gebruiker bent en gebruik maakt van bijvoorbeeld Google Hangouts, Skype of Microsoft Teams is […]

Snel meer volgers op je LinkedIn bedrijfspagina

Zodra ik als trainer voor een groep ondernemers sta of ze een-op-een de geheimen van LinkedIn bijbreng, komt al snel de vraag: ‘Hoe krijgt mijn bedrijfspagina meer volgers?’ Ik snap die vraag wel, want de bedrijfspagina van LinkedIn kan enorme waarde hebben voor je onderneming en het kost je helemaal niets, behalve wat tijd en aandacht. En voor de bedrijfspagina geldt: hoe meer volgers, hoe meer vreugd. Vreugd staat dan voor aandacht, imago, netwerk en omzetkansen. Wat is een LinkedIn […]

Highlights op Instagram: wat zijn het en wat kan ik er mee?

Tijdens mijn Instagram trainingen krijg ik regelmatig vragen als: ‘Wat kan ik allemaal met highlights?’, ‘Hoe kan ik een omslagfoto kiezen in mijn highlights?’ of ‘Hoe krijg ik nou ook die leuke rondjes onder mijn biografie?’. Op deze vragen (en meer) krijg je antwoord in deze blog. Wat zijn highlights? In het kort gezegd zijn highlights verzamelingen van geposte stories. Je vindt de highlights onder het biografie-gedeelte op jouw account. (Die leuke rondjes dus.) Op het moment dat je een […]

Online trainingen LinkedIn

De Coronacrisis heeft onze samenleving in korte tijd drastisch veranderd. Ook de manier waarop we werken en leren gaat nu anders dan we gewend waren. Scholen hebben de deuren gesloten en leerkrachten zetten alle zeilen bij om via online communicatiemiddelen les te geven. Dat heeft niemand zien aankomen. Ik althans niet. Ook wij hebben als trainingsinstituut voor sociale media op maandag 16 maart de deuren dichtgedaan. Omwille van de veiligheid van onze klanten en onszelf, zijn we overgestapt op Skype. […]