Drie redenen waarom je als bedrijf moet bloggen

Het lijkt wel alsof tegenwoordig elk bedrijf een blogonderdeel op haar website heeft staan. Het klinkt misschien hip, maar een blog is eigenlijk gewoon een artikel dat je voor online gebruik schrijft. En de bedrijven die een blog hebben, zijn helemaal zo gek nog niet. Wil je weten waarom het heel verstandig is om een blog op jouw bedrijfswebsite bij te houden? Lees dan verder! 1 Je kunt jezelf als kennisexpert profileren Als je een bedrijfswebsite hebt, is het aannemelijk […]

Privacy issues Zoom, Google Hangouts, Skype en Microsoft Teams

Om samen te kunnen, werken maken we door de huidige omstandigheden meer dan ooit gebruik van videobellen via software als Zoom, Google Hangouts, Skype en Teams. Met name Zoom is in het nieuws geweest vanwege problemen met de privacy en de veiligheid. Ze hebben de afgelopen weken hard gewerkt aan het dichten van de lekken en het verbeteren van beveiliging.  Maar ook als je geen Zoom gebruiker bent en gebruik maakt van bijvoorbeeld Google Hangouts, Skype of Microsoft Teams is […]

Snel meer volgers op je LinkedIn bedrijfspagina

Zodra ik als trainer voor een groep ondernemers sta of ze een-op-een de geheimen van LinkedIn bijbreng, komt al snel de vraag: ‘Hoe krijgt mijn bedrijfspagina meer volgers?’ Ik snap die vraag wel, want de bedrijfspagina van LinkedIn kan enorme waarde hebben voor je onderneming en het kost je helemaal niets, behalve wat tijd en aandacht. En voor de bedrijfspagina geldt: hoe meer volgers, hoe meer vreugd. Vreugd staat dan voor aandacht, imago, netwerk en omzetkansen. Wat is een LinkedIn […]

Highlights op Instagram: wat zijn het en wat kan ik er mee?

Tijdens mijn Instagram trainingen krijg ik regelmatig vragen als: ‘Wat kan ik allemaal met highlights?’, ‘Hoe kan ik een omslagfoto kiezen in mijn highlights?’ of ‘Hoe krijg ik nou ook die leuke rondjes onder mijn biografie?’. Op deze vragen (en meer) krijg je antwoord in deze blog. Wat zijn highlights? In het kort gezegd zijn highlights verzamelingen van geposte stories. Je vindt de highlights onder het biografie-gedeelte op jouw account. (Die leuke rondjes dus.) Op het moment dat je een […]

Online trainingen LinkedIn

De Coronacrisis heeft onze samenleving in korte tijd drastisch veranderd. Ook de manier waarop we werken en leren gaat nu anders dan we gewend waren. Scholen hebben de deuren gesloten en leerkrachten zetten alle zeilen bij om via online communicatiemiddelen les te geven. Dat heeft niemand zien aankomen. Ik althans niet. Ook wij hebben als trainingsinstituut voor sociale media op maandag 16 maart de deuren dichtgedaan. Omwille van de veiligheid van onze klanten en onszelf, zijn we overgestapt op Skype. […]

Social media training, coaching en support op afstand

Wil je een social media training volgen, maar blijf je liever thuis? Dan is een training op afstand de oplossing. Onze trainingen zijn ook op afstand goed te volgen We maken dan gebruik van Zoom. Zoom kun je vergelijken met Skype. Een handige mogelijkheid van de Zoom software is dat je jouw scherm met de trainer kunt delen. Daarnaast kun je de trainer toestemming geven om ook zaken op jouw scherm uit te voeren. De trainer kan daardoor zaken op […]

Schrijf een pakkend INFO op je LinkedIn profiel

Het blokje INFO op de profielpagina is misschien wel het meest ondergewaardeerde onderdeel van LinkedIn. Early adapters kennen INFO nog als SAMENVATTING. Inmiddels ben ik 10 jaar zelfstandig LinkedIn-trainer en al die jaren heb ik gemerkt dat veel mensen worstelen met dit onderdeel. Ze weten niet zo goed wat ze in moeten vullen en uiteindelijk laten ze het maar open. En dat is jammer, want juist INFO biedt ruimte om je te onderscheiden van al die anderen. Het invullen van […]

Twitter heeft iets nieuws: Topics!

Sommige mensen gebruiken Twitter om eens flink stoom af te blazen. De meningen zijn dan niet van de lucht, haatvolle opmerkingen zijn zo gemaakt en er ontstaan zelfs ruzies. Tijdlijn wordt persoonlijker! Het social media platform probeert hier iets aan te doen door tijdlijnen wat persoonlijker te maken door het gebruik van Topics. Met Topics kun je onderwerpen volgen waar je echt geïnteresseerd in bent en zo wordt je tijdlijn veel leuker. Je krijgt met Topics de tweets van andere […]

Hoe zet je social media in bij het organiseren van een (online) event?

Als je een evenement gaat organiseren is social media tegenwoordig hét middel om AIDA (attention, interest, desire, action) te creëren. Met Facebook en LinkedIn maak je speciale evenementenpagina’s aan, met Twitter en Facebook Live kun je specifieke onderdelen streamen en zodanig een nog breder publiek bereiken en met Instagram benadruk je nog meer je boodschap. Zes tips! Je zult zien dat veel voordeel te behalen is door gebruik te maken van social media. Lees de volgende tips: Plan je strategie– […]

MailChimp bespaartip: archiveer de unsubscribers

Sinds het voorjaar van 2019 tellen unsubcribers mee als “Contact”. Dat wil je natuurlijk niet, want je kunt er niets meer mee, met deze unsubcribers. Dit zijn mensen die zich hebben uitgeschreven en MailChimp zorgt ervoor (zoals het hoort) dat ze je volgende nieuwsbrieven niet meer ontvangen. Bespaartip: archiveer de unsubscribers Om unsubcribers niet meer mee te laten tellen als Contact kun je ze archiveren. Het op deze manier verwijderen van unsubscribers zou je bijvoorbeeld elke maand even kunnen doen […]