Check je website: waar verlies je bezoekers?
Je hebt de teksten voor je website met zorg geschreven en deze omringd met passende afbeeldingen.
Wat doen de bezoekers?
Maar wat vinden je bezoekers van je website? Wat doen ze? Volgen ze de route die jij in gedachten hebt?
Of had je je website nog niet zo bekeken?
Je kunt de pagina’s op je website dus zien als een serie stappen. Stappen die van een vreemde een bekende maken en van een bekende een tevreden klant. Het cirkeltje is rond als daarna een tevreden klant je ambassadeur wordt die je aanbeveelt en nieuwe geïnteresseerden aantrekt.
Zet een route uit
Deze vragen helpen je bij het aanbrengen van de bewegwijzering binnen je website:
Welke (groepen) “vreemdelingen” komen er op jouw site? En welke stappen heb je voor ze in gedachten? Volgen ze dat pad? Geef je elke groep zijn eigen ingang (‘landingspagina’) en zijn eigen pad?
Vind de obstakels
Leg een strakke rode loper uit voor je bezoekers. Ga op zoek naar de plooi, de minst efficiënte stap in het proces, en begin daar de optimalisatie van je website.
Analyseer het bezoekersgedrag
Google Analytics gekoppeld aan je website? Dan kun je daarin goed zien waar op je website mensen afhaken:


Is het tijd voor een nieuwe website?
Heb je plannen om zelf je website (opnieuw) te gaan maken? En gehoord dat WordPress daar de ideale oplossing voor is, maar geen zin in installatieperikelen en geen tijd om uit te zoeken waar je de juiste templates, plugins, blokken en knoppen vindt? Dan is de 1-daagse cursus WordPress een slimme volgende stap.
Bekijk de cursus WordPress »