Contentinspiratie voor je zakelijke facebookaccount

In mijn Facebook workshops krijg ik steeds meer de vraag: Hoe krijg ik de interactie omhoog, hoe kom ik aan meer volgers?
Interessante vraag!

Beeld zegt meer dan woorden!

Als eerste over het beeld (foto of video). In hoeverre breng je – zoals ik het noem – Mens en Resultaat in beeld.

Doelstelling is om op de foto, je volger te ‘raken’ met wat erop staat en wat interessant is voor die volger. Wat roept emotie of beleving op bij de volger? Ik kom zoveel foto’s tegen waar alleen het onderwerp in beeld staat, maar het gaat tenslotte om wat het onderwerp voor jou oplevert. Denk aan beleving en/of resultaat.

Dus… breng je een kopje koffie in beeld of breng je iemand in beeld die een kopje koffie aan het drinken is en hij/zij is daarvan aan het genieten. Wat denk je, welke foto het meeste aan interactie gaat opleveren?

Ja, maar hoe zit het dan met de privacy van de mensen die ik in beeld wil brengen? Als de gefotografeerde persoon niet in beeld wil, vraag aan hem of haar of je alleen de handen in beeld mag brengen. Of maak een foto over de schouder of een foto van achteren. Bij veel bedrijven staat het logo achter op de rug en die komt dan ook mooi in beeld.

Een tip

Een tip van mij:

Doe niet te moeilijk! Ga zelf de socials op en let dan vooral op waar jij zelf op klikt en hoe komt dat? Jij bent blijkbaar geraakt om door te klikken. Kijk dan in hoeverre jijzelf deze berichten kan ombouwen voor je eigen bedrijf / facebookaccount.

Succes!

Meer weten van Facebook?

Realiseer jij je na het lezen van deze blog dat je meer wil weten van Facebook en meer inspiratie kunt gebruiken voor jouw Facebook posts, kijk dan op de website naar de mogelijkheden om bij ons een training Facebook te volgen. De eerstvolgende staat gepland voor dinsdag 16 november 2021.

Jeroen ’s-Gravendijk
Eigenaar TNMF en Facebooktrainer bij De Social Media Training

 

 

 

Deel dit bericht met je netwerk:

Facebook trainer - Jeroen 's-Gravendijk

Jeroen ‘s-Gravendijk heeft een hotelschool achtergrond en heeft daar geleerd hoe je mensen kan beïnvloeden op een sociale manier. Via een uitstapje naar Direct Marketing, waar hij als klantenservicemanager werkzaam was, startte hij in 2010 met zijn social mediabureau The New Media Factory – www.tnmf.nl.

Gerelateerde training

Cursus Facebook zakelijk toepassen (van a tot z) - live in Soest

Bekijk training

Cursus Facebook: Hoe zet ik Facebook in voor mijn onderneming - live in Soest

Bekijk training

Cursus Facebook: doelgroep gericht adverteren (basis) - live in Soest

Bekijk training

1-op-1 Facebook coaching voor de ondernemer - online via ZOOM

Bekijk training