E-mailnieuwsbrieven: hoe vaak en wanneer versturen?

Hoe vaak verstuur je een e-mailnieuwsbrief?

Zoals we in een eerder artikel over e-mailmarketing schreven,  schijnen we gemiddeld 74x per dag onze mailbox te checken. Dit gegeven is natuurlijk geen reden om ook meerdere keren per dag een e-mailnieuwsbrief te gaan versturen. In tegenstelling tot het plaatsen van meerdere updates per dag via de sociale media zoals Facebook, Instagram en LinkedIn, word je bij het te vaak voorbij komen in iemands mailbox als snel gezien als spammer.

Het aantal keer per week of maand dat je een nieuwsbrief mailt, is geen vaststaand gegeven. Welke frequentie succesvol is, hangt af van de branche en het soort product of dienst dat je aanbied. Bij consumentenproducten kan het heel normaal zijn dat er twee maal per week een nieuwsbrief met aanbiedingen voorbijkomt, terwijl een coach dan niet hoeft te proberen. Dan is 1 of 2 keer per maand gebruikelijker.

Op welke dag en tijdstip kun je het beste een e-mailnieuwsbrief versturen?

Uit diverse onderzoeken blijk dat er geen specifieke topdag is om je e-mailnieuwsbrief te versturen. Op werkdagen rond 10.00u schijnt het beste moment te zijn. Meer details hierover vind je in het onderzoek dat MailChimp deed op basis van meer dan een miljard nieuwsbriefontvangers. Klik hier een lees de samenvatting van het onderzoek »

Wanneer is jouw doelgroep bezig met jouw producten en diensten?

Gebruik je Google Analytics op je website? Dan kun je in het onderstaande overzichtje zien op welk moment in de week je website het meest bezocht wordt. Dus als ze dan toch online met je bezig zijn, is dat waarschijnlijk ook een goed moment om je nieuwsbrief te mailen. Hoe donkerder het vakje, hoe meer bezoekers op dat moment:

Professionele nieuwsbrieven maken met MailChimp

Met MailChimp maak je eenvoudig fraai vormgegeven gepersonaliseerde digitale nieuwsbrieven die ook goed leesbaar zijn op mobiel.

Veel ondernemers zijn enthousiast over deze gratis online software van MailChimp, waarmee het sturen van grote PDF-nieuwsbrieven (die vaak niet aankomen) en problemen met het versturen naar veel e-mailadressen tot het verleden horen.

Alhoewel MailChimp zeer gebruiksvriendelijk is, vindt niet iedereen direct de rode draad door de Engelstalige software. Daar hebben wij natuurlijk een oplossing voor: de MailChimp cursus. Stap voor stap word je in de juiste volgorde door MailChimp geleidt. Je mist de belangrijke en soms ‘verstopte’ instellingen niet en je bespaart een hoop tijd.

Meer weten? Klik dan op de onderstaande knop en lees wat je leert en bereikt met de cursus MailChimp:

Info en data cursus MailChimp »
Delen met je netwerk? Klik hier:
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
Reageer jij als eerste?

Geef een reactie