Een jaar Creatormodus op LinkedIn

Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik een blog met je heb gedeeld over de Creatormodus. Dat was op 15 juli, om precies te zijn. In dat blog heb ik je beloofd om de resultaten met je te delen. Ik heb deze week de balans opgemaakt en ik kan je zeggen dat de uitkomst mij aangenaam heeft verrast. Maar voor ik die met je deel, vat ik nog even samen wat de Creatormodus is.

Meer bereik en extra tools

Als je kijkt op het helpcentrum van LinkedIn, dan kun je het volgende lezen over de Creatormodus: je kunt er je bereik en invloed op LinkedIn vergroten. Door de Creatormodus in LinkedIn in te schakelen, krijg je toegang tot extra tools en functies, waarmee je content kunt maken en jouw doelgroep kunt laten groeien in LinkedIn.  Voorbeelden van extra functies zijn nieuwsbrieven via LinkedIn en LinkedIn live (komt in een van de volgende blogs aan de orde).

Effecten van Creatormodus

Nu het bijna een jaar geleden is dat ik de Creatormodus heb aangezet, deel ik graag de effecten ervan:

  • Mijn aantal volgers is harder gegroeid dan voor ik de Creatormodus heb aangezet. Deze volgers ontvangen – net als mijn 1e graad connecties – ook al mijn communicatie via LinkedIn.
  • Door het gebruik van Nieuwsbrieven en de hulp van LinkedIn om deze te pushen richting de abonnées in mijn netwerk, zie ik dat een groot aantal volgers en abonnées de nieuwsbrief ook daadwerkelijk opent.

Hier heb ik een staatje gemaakt met het effect van de eerste 10 nieuwsbrieven. De laatste nieuwsbrief is op de dag na Hemelvaart verzonden. Ik denk dat het aantal daarom zo laag is, omdat ongetwijfeld veel mensen een lang weekend hadden en er op uit zijn gegaan.

Hoge score

Als ik het effect van nieuwsbrieven vergelijk met artikelen, dan zie ik dat deze scores met artikelen absoluut niet worden gehaald. Die moeten hun weg zelf langs de communicatiekanalen van LinkedIn vinden.

Ook merk ik meer interactie op de nieuwsbrieven. Dat kan natuurlijk ook komen omdat ik daartoe actief oproep. En altijd komen er na een nieuwsbrief nieuwe volgers bij.

Statistieken

In het Helpcentrum van LinkedIn wordt gesproken over het uitrollen van statistieken voor creators. Je krijgt dan het aantal vertoningen van afgelopen 7 dagen te zien. Helaas heb ik deze nog niet, dus kan ik je er niets meer over vertellen. Zodra ik het ter beschikking heb, deel ik het met je.

Let op!

Abonnées moeten zichzelf aanmelden. Via de knop MIJN NETWERK kan LinkedIn uitnodigingen verzenden aan jouw relaties. Bij mij is het aantal abonnées in een recordtempo gegroeid van 0 naar 968 vandaag de dag. Op 3.852 volgers vind ik dat een mooie score.

URL van je website

Een andere meerwaarde van de Creatormodus is dat je in het introductiedeel van je profiel de URL van je website kunt toevoegen. Dat ziet er dan zo uit:

Meer weten?

Kun je niet zo goed uit de voeten met bovenstaande informatie omdat je nog niet zo lang met LinkedIn bezig bent, maar je hebt wel behoefte aan 1-op-1 uitleg? Klik dan op deze link voor de 1-op-1 LinkedIn Expert sessie van 1 uur om bijgepraat te worden over de nieuwe functies in LinkedIn.

Uiteraard kun je ook voor een inschrijving gaan voor een van onze LinkedIn trainingen, live in Soest of online via ZOOM. Bekijk hier het gehele aanbod. Uiteraard komen in deze trainingen ook dit soort nieuwe functionaliteiten aan de orde.

Deel dit bericht met je netwerk:

Trainer in LinkedIn - Judith de Pagter

Sinds 2010 ben ik zelfstandig expert en trainer in LinkedIn. Ik heb inmiddels ruim 5.500 cursisten op praktische wijze geholpen maximaal rendement online te bereiken.

Gerelateerde training

1-op-1 Expert sessie LinkedIn voor de ondernemer (1 uur) - Online via ZOOM

Bekijk training