Hoe zet je social media in bij het organiseren van een (online) event?

Als je een evenement gaat organiseren is social media tegenwoordig hét middel om AIDA (attention, interest, desire, action) te creëren.

Promotie en verslaglegging van events

Met Facebook en LinkedIn maak je speciale evenementenpagina’s aan, met Twitter en Facebook Live kun je specifieke onderdelen streamen en zodanig een nog breder publiek bereiken en met Instagram benadruk je nog meer je boodschap.

Zes tips!

Je zult zien dat veel voordeel te behalen is door gebruik te maken van social media. Lees de volgende tips:

  1. Plan je strategie
    – Bepaal je doelgroep
  • Bedenk wat je wilt bereiken en welke programmering hierbij past
  • Selecteer je locatie
  1. Gebruik social media voor kaartverkoop
  • Gebruik Facebook om aandacht te creëren voorafgaande aan je event
  • Maak event pagina’s aan op alle social mediakanalen
  • Deel updates over je event
  1. Weet hoe je Facebook inzet bij het promoten van je event
  • Plaats relevante content op je Facebookpagina
  • Gebruik promotie en advertising
  1. Kies een hashtag voor je event
  • Kort, uniek en makkelijk te begrijpen
  • Plaats het op alle social media bio’s
  • Maak het zichtbaar tijdens het event
  1. Gebruik Instagram om de kaartverkoop te stimuleren
  • Spreek je doelgroep persoonlijk aan in je content
  • Laat activiteiten “achter-de-schermen” zien
  • Gebruik teasers om FOMO bij je doelgroep te realiseren (FOMO = fear-out-of-missing)
  1. Gebruik LinkedIn om netwerken te bevorderen
  • Ideaal voor business-to-business
  • Maak een groep aan voor het event

Veel succes met het organiseren en promoten van jouw event!

Jeroen ’s-Gravendijk
https://www.tnmf.nl

Delen met je netwerk? Klik hier:
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter

, , , , , ,

Reageer jij als eerste?

Geef een reactie