Klaar voor de toekomst? Leer Stories maken!

Grote content-trend in 2019: de stories… en niet alleen op Instagram. Zelfs LinkedIn experimenteert met stories, en de verwachting is dat we de komende jaren met z’n alleen steeds meer stories gaan kijken. Goed dus om je daar nu al in te verdiepen en voorbereid te zijn op de toekomst.

Wat zijn stories?

De stories zijn een combinatie van verticale foto’s en korte video’s, die maar 24 uur zichtbaar blijven voor je volgers. Vooral op Instagram zijn ze populair, maar ook op Snapchat, Facebook en WhatsApp zijn de stories te vinden. En in 2019 komt LinkedIn daar dus waarschijnlijk bij. De foto’s en video’s zijn makkelijk te bewerken met filters, emoji’s en tekst.

Wat maakt de stories populair?

Dat is vooral de echtheid ervan. Niks gelikte foto’s of perfecte video’s, nee gewoon het echte leven. De stories blijven 24 uur zichtbaar, maar stories die je wilt bewaren kun op Instagram opslaan in “Hoogtepunten”. Deze hoogtepunten staan bovenaan je profiel. Als je een bedrijf hebt, zijn de stories een manier om het verhaal achter je merk of bedrijf te laten zien.

Hoe maak je goede stories?

Vooral door het te doen. Met een zakelijk account krijg je toegang tot je statistieken en zie je snel genoeg wat werkt en wat niet. Op mijn eigen account scoren vooral Stories waar ik in beeld ben, waar ik mensen iets leer, en waar ik de interactie aanga met mijn volgers (door ze bijvoorbeeld een vraag te stellen). Laat je perfectionisme los, en leer stories maken.

Zien het het werkt?

Voor inspiratie, bekijk mijn “Hoogtepunten” van de stories in mijn Instagram-profiel (@geertjealgeramedia). Dit zijn de ronde bolletjes die onderaan mijn bio staan.

Meer kennis nodig?

Meer leren over Instagram en de Instagram Stories? Geef je op voor de training op 19 maart 2019 van 13.00 tot 16.00 uur. Ook in de ochtend van 14 mei is er een Instagram-training.

Reacties op de vorige trainingen:

  • Hele nuttige training: Ik weet nu hoe mijn Instagram eruit moet zien en wat ik kan posten
  • Ik weet nu hoe we Instagram succesvol zakelijk in kunnen zetten
  • Ik heb geleerd hoe belangrijk het is om het verhaal achter de schermen te brengen

Door Geertje Algera, smartphone video expert

 

Delen met je netwerk? Klik hier:
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter

, , ,

Reageer jij als eerste?

Geef een reactie