Per 15 juni 2024 verhuizen wij naar ABOG Business Centre – Vernadiumweg 25 – Amersfoort

Mijn LinkedIn profiel is plotseling niet meer toegankelijk! Wat nu?

Met deze vraag meldde zich vorige week iemand die mij via Google had gevonden. Deze persoon had begin januari 2024 een wijziging in het LinkedIn profiel gedaan en meteen daarna was het profiel nergens meer te vinden en kon er niet meer ingelogd worden. De paniek was groot…..

Ik raadde deze persoon aan een nieuw tijdelijk LinkedIn account aan te maken met alleen de noodzakelijke informatie, zodat er contact gezocht kon worden via dat nieuwe account met de Helpdesk van LinkedIn. We hadden even een korte digitale sessie zodat ik kon uitleggen hoe een Ticket bij LinkedIn aan te maken.

Dit weekend kwam er een enthousiast bericht via LinkedIn terug dat het gelukt was de rechten van het LinkedIn account terug te krijgen.

Wat was nu het geval? Deze persoon had al veel langer geleden een titel achter de ACHTERNAAM gezet. Blijkbaar was de recente wijziging elders in het profiel een trigger voor LinkedIn om het profiel te blokkeren.

Zou wel netjes geweest zijn als LinkedIn dat dan ook even aan de klant meldt, maar dat was niet het geval.

DE REGELS VAN LINKEDIN

Via het Helpcentrum van LinkedIn zeggen ze er zelf dit over wat er niet mag:

Het hebben van een rijk, nauwkeurig en volledig profiel is de beste manier om ervoor te zorgen dat de juiste mensen je profiel vinden. We werken er hard aan om zoekers te beschermen tegen gedrag dat bedoeld is om onze zoekmachine te misleiden. Hieronder vindt u enkele praktijken die moeten worden vermeden bij het optimaliseren van profielen voor zoeken:

  • Kopregelschendingen – De naamvelden van uw account mogen alleen uw voor- en achternaam bevatten, geen extra gegevens.
  • Zoekwoordvulling/repetitieve informatie – We raden u aan meerdere zoekwoorden te gebruiken in plaats van herhaaldelijk dezelfde woorden of zinnen te gebruiken.
  • Manipulaties van ervaring/opleiding – Vul de velden Ervaring en Opleiding niet in met kunstmatige gegevens. Deze secties moeten uw professionele ervaring en opleiding nauwkeurig weerspiegelen.
  • Promoties en advertenties – Gebruik profielen niet als advertenties voor producten of services.
  • Profiel van een organisatie – Profielen mogen niet worden gemaakt voor organisaties. In plaats daarvan kun je een aanwezigheid voor je organisatie maken met een LinkedIn-pagina.

Dit is de korte versie.

Er is ook een lange versie met Do’s en Dont’s, de zogenaamde GEBRUIKERSOVEREENKOMST. Dit document kun je lezen via deze link.

TENSLOTTE

Als je gebruik maakt van een social media platform is het altijd goed om je vooraf in de regels van dat platform te verdiepen.

Als LinkedIn expert en trainer vind ik het nuttig om aan de hand van een actuele vraag van een gebruiker van LinkedIn anderen wijzer te maken.

Mocht je aan de hand van deze informatie je realiseren dat je best een kennis boost voor LinkedIn kunt gebruiken, boek een 1-op-1 LinkedIn Expert sessie in Soest of online via ZOOM vanuit je eigen werkplek.

 

Deel dit bericht met je netwerk:

Trainer in LinkedIn - Judith de Pagter

Sinds 2010 ben ik zelfstandig expert en trainer in LinkedIn. Ik heb inmiddels ruim 6.000 cursisten op praktische wijze geholpen maximaal rendement online te bereiken.

Gerelateerde training

1-op-1 Expert sessie LinkedIn voor de ondernemer (1 uur) - Online via ZOOM

Bekijk training