Nieuwsbrieven vanuit de LinkedIn bedrijfspagina

Moeten we het nog over de toegevoegde waarde van nieuwsbrieven hebben? Misschien wel. Je houdt er je relaties mee op de hoogte van waar je mee bezig bent, je boort er nieuwe relaties mee aan en je genereert er traffic mee op je website. En traffic zorgt voor conversie, wat kan resulteren in extra omzet. Tot zover het belang van nieuwsbrieven in een notendop. LinkedIn kon niet achterblijven en lanceerde vorig jaar de mogelijkheid van een nieuwsbrief schrijven. Ik heb daar toen een blog over geschreven.

Goede ervaringen met nieuwsbrieven

Zelf ben ik eind december 2021 gestart met het maken van tweewekelijkse nieuwsbrieven via mijn privé LinkedIn profiel. Ik heb daar al een enthousiaste blog over geschreven. Heb je die gemist en wil je er meer over weten, klik dan op deze link. Nu we enkele maanden verder zijn, is er meer goed nieuws. Je kunt nu ook nieuwsbrieven schrijven vanuit je bedrijfspagina. Ik leg je hier uit hoe dat werkt.

Hoe werkt een nieuwsbrief vanuit je bedrijfspagina

Als je de beheerder bent van een bedrijfspagina in LinkedIn, ga je via HOME of via IK naar BEHEREN: [NAAM BEDRIJFSPAGINA]. Via HOME aan de rechterkant (iets naar beneden scrollen) vind je dit:

 

Je klikt op de plus achter NIEUWSBRIEF en je kunt als beheerder van de bedrijfspagina meteen aan de slag om een nieuwsbrief te maken.

Randvoorwaarden en spelregels

Om een nieuwsbrief vanuit de bedrijfspagina te kunnen maken en te publiceren, moet je een super- of contentbeheerder zijn van die bedrijfspagina. Dat wil zeggen dat je al vaker artikelen via de bedrijfspagina hebt geplaatst. Ook moet je privé de creatormodus aan hebben staan.
Ook vanaf een showcasepagina kun je nieuwsbrieven maken. Per bedrijfspagina kun je slechts 1 nieuwsbrief maken. De frequentie is door LinkedIn gemaximeerd tot 1 nieuwsbrief per 24 uur.

Zodra je nieuwsbrief met succes is gepubliceerd, nodigt LinkedIn jouw volgers automatisch uit om abonnee te worden op de nieuwsbrief van jouw bedrijfspagina.

Zelf aan de slag!

Ervaar de meerwaarde van nieuwsbrieven en ga er zelf mee aan de slag. Wil je extra uitleg of hulp bij het maken van nieuwsbrieven of wil je sowieso meer weten over de mogelijkheden van LinkedIn? Maak dan een afspraak voor bijvoorbeeld een 1-op-1 Expert-sessie van een uur, waarbij we samen aan de slag gaan met de vragen die je hebt. Natuurlijk kan je ook gebruik maken van het reguliere cursusaanbod.

Deel dit bericht met je netwerk:

Trainer in LinkedIn - Judith de Pagter

Sinds 2010 ben ik zelfstandig expert en trainer in LinkedIn. Ik heb inmiddels ruim 5.500 cursisten op praktische wijze geholpen maximaal rendement online te bereiken.

Gerelateerde training

1-op-1 Expert sessie LinkedIn voor de ondernemer (1 uur) - Online via ZOOM

Bekijk training