Persoonlijke pagina of bedrijfspagina op LinkedIn?

Sociale media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Bedrijven die zich richten op de particuliere consument weten dat al lang. Via Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat en TikTok vechten ze om de aandacht van jong en oud. Productplacement en influencers zijn intussen gemeengoed. Voor de business-to-businessmarkt zijn deze kanalen wat lastiger in te zetten. Voor deze markt is LinkedIn nog steeds het aangewezen platform.

Verschil tussen persoonlijke en bedrijfspagina

LinkedIn biedt de mogelijkheid om vanuit je persoonlijke pagina een bedrijfspagina aan te maken. Dat is dus wat anders dan een persoonlijk profiel wat je alleen voor je bedrijf gebruikt. Tijdens mijn adviestrajecten en trainingen merk ik dat er nog veel vragen over zijn. Waar gebruik je het een voor en waar zet je het andere voor in? Hoe zorg je dat deze elkaar versterken? Wat zijn de kosten en wat levert het op? En zo nog tal van vragen. Het inspireerde mij om een overzicht te maken:

Verschil persoonlijke en bedrijfspagina LinkedIn
Hoewel dit overzicht zeker niet volledig is, geeft het je wel inzicht in de verschillen en de meerwaarde van de pagina’s.

Hoe migreer jij jouw contacten van de persoonlijke ‘bedrijfspagina’ naar de nieuwe bedrijfspagina?

Stel je hebt in het verleden een ‘persoonlijk LinkedIn profiel’ gebruikt om een bedrijfspagina te maken. Je hebt nu begrepen dat dit niet de bedoeling is en je wil een LinkedIn bedrijfspagina maken, maar hoe ga je dat dan voor elkaar krijgen?

Daar is wel even een plannetje voor nodig. Ik help je hieronder alvast op weg:

  1. Maak een bedrijfspagina aan via IK | WERK | BEDRIJFSPAGINA MAKEN. Vul alle velden met gevraagde informatie.
  2. Zorg dat je belangrijke en recente communicatie van de ‘persoonlijke bedrijfspagina’ plaatst op de ‘nieuwe bedrijfspagina’
  3. Je laat je connecties op de persoonlijke ‘ bedrijfspagina’ weten dat je per (noem een datum) deze pagina gaat verwijderen en geef de link aan van de nieuwe bedrijfspagina om volger te worden. Laat er niet te veel ruimte tussen zitten. Bijvoorbeeld 4 weken.
  4. Kijk welke nieuwe volgers er op de bedrijfspagina zijn bij gekomen en verwijder deze uit ‘MIJN NETWERK’ uit de persoonlijke ‘bedrijfspagina’.
  5. Herhaal stappen 2 en 3 elke week.
  6. Kondig 2 dagen voor afsluiting van de persoonlijke ‘bedrijfspagina’ aan dat je jouw netwerk nog 2 dagen te gelegenheid geeft om volger te worden.
  7. Sluit de persoonlijke ‘bedrijfspagina’ op de afgesproken dag via IK | INSTELLINGEN EN PRIVACY | ACCOUNTVOORKEUREN | ACCOUNTBEHEER | ACOCUNT SLUITEN.

Het zal nooit lukken om iedereen die een connectie was van de persoonlijke ‘bedrijfspagina’  als volger van de bedrijfspagina te krijgen, maar hiermee heb je wel het maximale gedaan.

Meer weten over de zakelijke mogelijkheden van LinkedIn?

Wil je meer weten over de mogelijkheden die LinkedIn jou en je bedrijf heeft te bieden? Overweeg dan een van de volgende cursussen te volgen:

Wil je geen cursus, maar wil je dat ik voor jou aan de slag ga met het maken van een bedrijfspagina? Kijk dan op LinkedIn Company page support.

Kijk voor meer informatie op mijn website: judithdepagter.nl. Je kan ook rechtstreeks contact met mij opnemen: info@judithdepagter.nl of bel 035-5881717.

Deel dit bericht met je netwerk: