Social media voor je bedrijf voor- en nadelen (1)

De komende tijd bespreek ik 6 slechte gewoonten op social media die je moet zien te voorkomen als bedrijf. Dit is nummer 1:

Geen activiteit of helemaal niet aanwezig zijn op social media

Social media is een van de eerste plaatsen waar (potentiële) klanten een gevoel krijgen bij jouw bedrijf alvorens tot een aankoop over te gaan. Veel ondernemers en marketingprofessionals erkennen het grote potentieel rond social media wel, maar velen maken geen gebruik van hun social mediakanalen, waardoor zij volledig de mogelijkheid tot het bouwen aan een klantrelatie missen.

Wanneer prospects en klanten jouw social mediakanalen bezoeken, zoeken zij naar interessante, betrouwbare en up-to-date inhoud. Hier moeten bedrijven en organisaties op inspelen. Als hier niet aan wordt voldaan, gaan klanten het elders zoeken.

Dus… als jouw social mediakanalen onvolledig zijn of niet in gebruik zijn, kunnen klanten de volgende belangrijke aannames over jouw bedrijf of organisatie maken:

  1. Jouw publiek denkt dat jouw bedrijf of organisatie niet langer actief is
  2. Het lijkt alsof jouw bedrijf niet mee gaat in de tijd
  3. Mensen denken dat er niets interessants gebeurt in jouw bedrijf
  4. Jouw publiek denkt dat jouw bedrijf helemaal niet geïnteresseerd is in haar klanten
  5. Je kunt mensen hierdoor de indruk geven dat de concurrentie meer kennis heeft

Volgende keer bespreek ik nummer 2: Nietszeggende content.

Jeroen ’s-Gravendijk
Trainer Facebook en Twitter bij DeSocialmediatraining.nl

Delen met je netwerk? Klik hier:
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+

, ,

Reageer jij als eerste?

Geef een reactie