Social media voor je bedrijf voor- en nadelen (2)

De komende tijd bespreek ik 6 slechte gewoonten op social media die je moet zien te voorkomen als bedrijf. Dit is nummer 2:

Nietszeggende content

Waarom moet je dat als bedrijf zien te voorkomen? Simpelweg omdat jouw social media volgers jouw bedrijf beschouwen als een expert op jouw gebied. Zij willen berichten zien die verband houden met jouw bedrijf. Dat wil niet zeggen, dat zo nu en dan een leuke foto of een grapje tussendoor niet kan, maar zorg dat er altijd een link naar jouw bedrijf is.

Als potentiële klanten uw social media content lezen en zich afvragen wat jouw bedrijf eigenlijk doet, verander dan direct jouw social media contentstrategie. De boodschap moet duidelijk zijn wie je bent en wat je doet. Vaak is nietszeggende content een reden om te unfollowen.

Wat is nietszeggende content?

  • Persoonlijke informatie
  • Content waar jouw publiek niet in is geïnteresseerd
  • Familiezaken
  • Persoonlijke foto’s
  • Lokale events of nieuwtjes als je doelgroep niet in jouw omgeving woont

Social media biedt veel kansen aan bedrijven. Kleine bedrijven kunnen bijvoorbeeld concurreren met grotere bedrijven. Maar verlies je doel niet uit het oog en zorg dat je niet te “sociaal” wordt op social media. Werk aan een trouwe aanhang door je publiek te informeren over wat je doet en waarom jouw publiek voor jou moet kiezen.

We hebben nu twee slechte gewoonten besproken:

  1. Geen activiteit of helemaal niet aanwezig zijn op social media
  2. Nietszeggende content

Volgende keer bespreek ik nummer 3: je publiek negeren.

Jeroen ’s-Gravendijk
Trainer Facebook en Twitter bij desocialmediatraining.nl

Delen met je netwerk? Klik hier:
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+

,

Reageer jij als eerste?

Geef een reactie