Met social media jouw bedrijf laten groeien


Er zijn 10 effectieve manieren waarmee social media je bedrijf kan helpen groeien. De vorige keer bespraken we de eerste 5:

  1. Mensen kopen van mensen waarbij ze een goed gevoel hebben
  2. Reputatiemanagement
  3. Loop voorop met je merk
  4. Stuur mensen door naar je website
  5. Op zoek naar leads

In deze blog behandelen we de volgende 5 manieren. There we go!

6. Social Selling

Sociale Media creëert verkoop en laten we eerlijk zijn, dat is ook wat we willen. Social Selling geeft je verkoop- en marketingteam de gelegenheid om relaties op te bouwen en bestaande verbindingen en netwerken te versterken.
Als je actief bezig bent op Social Media met boeiende content dan helpt dat om jouw merk top-of-mind te krijgen bij jouw potentiële koper. Wanneer deze potentiële koper op het punt staat van aanschaffen, denkt deze aan jouw merk.

7. Customer Engagement
Social Media zorgt ervoor dat je rechtstreeks met mensen in contact bent die al fan van jouw merk zijn, maar zorgt ook dat je nieuwe fans kunt vinden. Omgekeerd helpt het dus je fans ook om jou te vinden.
Zorg dat je betrokken blijft bij je publiek door regelmatig relevante berichten te posten, waarmee je laat zien dat je er voor hen bent wanneer ze je nodig hebben. Reageer ook op opmerkingen en vragen die mensen op de inhoud van je post plaatsen.

8. Customer Service
Dit zou een van de belangrijkste redenen voor jouw bedrijf moeten zijn om actief op Social Media te zijn. Tegenwoordig verwachten mensen dat merken aanwezig zijn op Social Media en gaan klanten steeds meer eerst naar Social Media in plaats van hun vragen aan customer service te stellen. Hoe sneller je reageert en hoe beter je reageert, des te meer zullen mensen klant worden en jouw bedrijf aan anderen aanbevelen.

9. Je klanten leren kennen
Mensen delen veel op Social Media. Dat betekent dat er veel gegevens zijn te vinden over je doelgroep. Met deze gegevens kun je betere beslissingen nemen in je bedrijf omdat je weet wat de consument zoekt en wat de beste manier is om hen te bereiken.
Profiteer van de data die elk sociaal netwerk biedt. Met behulp van de beschikbare inzichten, stem je je strategie het beste af op je doelgroep of markt.

10. Concurrentie bestuderen
Het is ook belangrijk te weten wat mensen zeggen over jouw concurrenten. Als je bijvoorbeeld de reacties van mensen op berichten van je concurrenten volgt, dan kun je precies achterhalen waar de pijnpunten zitten bij je concurrenten. Hoe snel zijn zij met reageren op klachten? Misschien kun jij ze beter helpen?

Zoals je kunt zien, zijn er veel voordelen aan het gebruik van Social Media. Het vergt misschien wat tijd, maar het resultaat kan groot zijn als je social media op een strategische manier inzet. Veel succes met deze tips!

Jeroen ’s-Gravendijk
The New Media Factory

 

Delen met je netwerk? Klik hier:
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+

, , ,

Reageer jij als eerste?

Geef een reactie