Heb jij je social media contentkalender al op orde?

Een nieuw jaar en een nieuw decennium. Tijd voor een frisse start en een hernieuwde blik op je social media kalender.

Wat is een social media content kalender?

Deze kalender is eigenlijk een planningsdocument, waarmee je je social media strategie in kaart brengt. Het helpt je je content te organiseren en op niveau te houden.

Waar vind je content?

Ook al heb je een social media strategie, dan is het nog de vraag welke content gebruik je? Hierbij enkele plekken waar je content kan vinden:

  1. Twitter
    Op twitter kun je heel veel informatie vinden uit jouw branche. Volg en retweet deze informatie.
  2. Volg branchenieuws en trends
    Zoek blogs met content uit je branche en doe daar inspiratie op
  1. Social media analyse

Kijk eens terug naar je oude content en maak een analyse van berichten die wel en niet goed liepen.

Hoe plan je je content?

Als je eenmaal goede content hebt, let dan op het volgende:

  1. De beste tijd om te posten
    Hier kom je achter door trial and error. Probeer wat tijden uit en je ziet een trend verschijnen.
  2. Bepaal hoe je je verhaal vertelt
    Met de content die je plaatst, vertel je je brand story. Elk bericht dat je plaatst is een stukje van dit verhaal.
  3. Verzamel de juiste mensen om je heen.
    Je kunt berichten op verschillende manieren met beeld versterken. Denk eens aan een bericht in je huisstijl, een filmpje, grafiekjes. Zorg dat je iemand kent die dit voor je kan maken als je dat niet zelf kunt.

Aanvullende tips:

Maak ook eens gebruik van ‘inhakers’, zoals een feestdag, een nationaal evenement of grappige inhakers als “lelijke truiendag”, “dry january”, “pannenkoekdag”. Kortom, er is genoeg content om je social media strategie een succes te laten zijn in 2020. Veel succes!!

Jeroen ’s-Gravendijk
The New Media Factory

Delen met je netwerk? Klik hier:
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter

, , , , ,

Reageer jij als eerste?

Geef een reactie