Vijf redenen om in 2018 in te zetten op Instagram

Door Geertje Algera

(foto gemaakt door Koen Verheijden)

Social media platform Instagram zit in de lift, miljoenen Nederlanders gebruiken dit creatieve platform. Instagram is de laatste maanden een stuk levendiger dan Facebook door de vele mogelijkheden van interactie! In dit artikel 5 redenen waarom jij Instagram in 2018 zou moeten inzetten voor je bedrijf.

1: Niet alleen mooie foto’s maar ook Instastories

Medio 2016 introduceerde Instagram de Stories. Foto’s en video’s die maar 24 uur blijven staan. In tegenstelling tot de gewone feed van Instagram, die perfect en gelikt moet zijn, geven de Stories een gevoel “achter de schermen”. Op Instagram plaats je dus een mooie foto of video, en in de Stories laat je zien wat er allemaal aan vooraf ging (mislukking, vermoeidheid, keuzes).

2: Interactie en betrokkenheid

Instagram en Instastories zijn laagdrempelig. In de Stories kun je bijvoorbeeld een poll houden, een kleine peiling onder je volgers. Je kunt een Boomerang (versnelde grappige video) plaatsen, een spannende inzoom maken met “superzoom” en zelfs live gaan. Mensen die reageren, reageren privé. In de gewone feed van je Instagram zijn reacties openbaar, je kunt dus een conversatie krijgen met diverse mensen die op elkaar reageren. Interactie en betrokkenheid op allerlei levels dus!

3: Een simpele manier om te vloggen

Wil je al een tijd beginnen met vloggen, maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Instastories is ideaal. Je kunt flink oefenen met storytelling en krijgt direct feedback van je volgers. Start met het dagelijks volgen van accounts die je leuk vindt en begin daarna zelf. De Stories zijn binnen 24 uur verdwenen, dus experimenteer en durf fouten te maken. Heel leerzaam.

4: Nieuwe volgers zijn nieuwe klanten!

Het is in Instagram mogelijk om een via hashtags en locatie-tags nieuwe mensen aan te trekken. Nieuwe volgers zijn mogelijk ook nieuwe klanten. Bovendien kun je het verhaal achter je product of bedrijf vertellen en een community opbouwen, commercieel enorm interessant dus!

5: Marketing met beelden en video op de smartphone heeft de toekomst

Communicatie en marketing verschuift van tekst naar beeld en vooral op het gebied van mobiele video zitten we in een revolutie. Instagram begrijpt dit en loopt hierin voorop. Gebruik 2018 om dit platform je eigen te maken en je zal hier de komende jaren plezier van hebben.

Begin het nieuwe jaar goed en volg op vrijdag 5 januari 2018 van 09.30 tot 12.30 uur de Instagram-training van desocialemediatraining en boek hier jouw plaats.

 

 

 

Delen met je netwerk? Klik hier:
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+

, , ,

Reageer jij als eerste?

Geef een reactie