Welke content plaats je op de LinkedIn bedrijfspagina als kleine zelfstandige ondernemer?

Ik spreek Marleen die mij inhuurt voor een 1-op-1 LinkedIn Expert sessie van een uur, waarin zij haar vragen stelt.

Een van haar vragen – en die krijg ik vaker – is: wat plaats ik als kleine zelfstandige op mijn eigen privé pagina met veel meer volgers en wat op mijn LinkedIn bedrijfspagina met veel minder volgers?

Ik leg haar het volgende uit. Een LinkedIn bedrijfspagina is eigenlijk een extra website die je maakt met bouwstenen van LinkedIn. Een van de kleine voordelen is dat je daarmee in je privé LinkedIn pagina het logo van jouw bedrijf kunt tonen. Als een bezoeker aan jouw profiel via ERVARING op dat logo klikt, komt hij meteen op jouw LinkedIn bedrijfspagina terecht. Een stukje professionalisering zeg maar.

Groter voordeel is dat een bedrijfspagina op LinkedIn de content die je plaatst mobiel maakt. Dat wil zeggen iedere bezoeker of volger die op je bedrijfspagina op LinkedIn kijkt, kan jouw communicatie verder brengen in hun netwerk door het INTERESSANT te vinden, COMMENTAAR te geven of het bericht te REPOSTEN MET IDEEEN (is een aanrader). Daarmee bereik je netwerken buiten je eigen netwerk.

Dat kan niet met content op een website. Die informatie is statisch en kun je als bezoeker alleen maar lezen. Je kunt iemand individueel een link naar een pagina sturen, maar je kunt er verder niets mee.

Ook leg ik altijd uit dat het utopisch is te denken dat bezoekers elke week naar je website gaan om te kijken of jij er wellicht iets nieuws op hebt geplaatst. Iedereen die op social media zit, verwacht dat ze een seintje van je krijgen als je nieuws te melden hebt. Daarbij kan jouw LinkedIn bedrijfspagina een rol spelen.

Wat verder van belang is, is dat je werkt aan het opkrikken van het aantal volgers van je bedrijfspagina. Dat is jouw online publiek die jouw communicatie gaat ontvangen. Dat gaat namelijk niet vanzelf….. Je kunt op eenvoudige wijze als je beheerder bent van je eigen bedrijfspagina met een paar kliks jouw eigen privé connecties uitnodigen om volger te worden. Dat is de meest efficiënte manier om meer volgers te krijgen.

Dan is natuurlijk nog de vraag wat ga je dan plaatsen op je eigen LinkedIn pagina en wat op de bedrijfspagina?
In de opbouwfase is het volstrekt logisch dat je veelal dezelfde content zult delen. Zorg er wel voor dat je op de bedrijfspagina alleen zakelijke content plaatst. Als het aantal volgers op sterkte is, dan kun je een plan gaan maken welke content je voortaan op je zakelijke pagina plaatst en wat op je persoonlijke pagina, zodat er wel verschil is.

Je kunt overigens content die je op je zakelijke pagina plaatst, als privé persoon van COMMENTAAR voorzien bijvoorbeeld waardoor het met jouw 1e graad netwerk wordt gedeeld.

Het helpt om in zo’n sessie even uitgebreid bij de vraag stil te staan. Ik merk dat vaak belangrijke stukjes kennis ontbreekt bij mijn klanten, waardoor het maken van keuzes of het overzien van wat je nu waar doet, ontbreekt.
Het is Marleen in ieder geval glashelder en zij is al lekker actief aan de gang met het plaatsen van nieuwe content op haar LinkedIn bedrijfspagina.

HEB JIJ OOK EEN LINKEDIN VRAAG?

Heeft deze vraag je belangstelling gewekt en loop jij ook met een kennisvraag over LinkedIn rond, kom in actie en klik op de link hieronder voor de mogelijkheden!

Deel dit bericht met je netwerk:

Trainer in LinkedIn - Judith de Pagter

Sinds 2010 ben ik zelfstandig expert en trainer in LinkedIn. Ik heb inmiddels ruim 6.000 cursisten op praktische wijze geholpen maximaal rendement online te bereiken.

Gerelateerde training

1-op-1 Expert sessie LinkedIn voor de ondernemer (1 uur) - Online via ZOOM

Bekijk training