Welke content-vormen zijn er op Instagram?

Als je Instagram gebruikt weet je waarschijnlijk wel dat je een post of een story kunt maken. Maar wist je dat er nog veel meer vormen van content mogelijk zijn binnen Instagram?

Iedereen die Instagram gebruikt zal vast wel eens een post hebben gemaakt of weet in ieder geval wat het is, namelijk een foto of video die je in de eigen account post. Deze content blijft altijd op je account staan, tenzij je het zelf verwijdert. Een verhaal (of story) zal de meest mensen ook nog bekend in de oren klinken. Dit is ook een foto of video maar dit post je weer op een ander plekje van je account. Het verschil tussen een post en een story is dat een story maar 24 uur zichtbaar blijft en daarna niet meer te bekijken is.

Er is nog veel meer mogelijk

Vooralsnog zal dit misschien bekend klinken. Maar wist je dat Instagram nog veel meer opties heeft om content toe te voegen aan je account? Instagram heeft ook reels, gidsen, highlights, shopping, Instagram TV en een livestream-optie. Dat zijn behoorlijk wat mogelijkheden om je account mee te vullen. Én dus mogelijkheden om jezelf te laten zien aan jouw doelgroep. Bovendien betekenen de verschillende soorten content ook verschillende manieren om jouw boodschap over te brengen.

Meer weten?

Wil je weten welke mogelijkheden al deze content-vormen hebben en hoe ze werken? Volg dan mijn training Instagram Zakelijk Plus. Hierin vertel ik hoe je deze verschillende soorten content kunt inzetten en je jouw account hiermee kunt optimaliseren.

Deel dit bericht met je netwerk:

Instagram trainer - Laura Lolkema

Ik ben Laura Lolkema. In 2015 ben ik als freelancer gestart op het gebied van (online) communicatie. Met meer dan 10 jaar ervaring in de marketingcommunicatie heb ik een brede kennis opgebouwd.

Gerelateerde training

Instagram Zakelijk Plus - live in Soest

Bekijk training