Welke keuze maak jij op LinkedIn?

 

In de twee blogs van december 2016 over Content is King, ook op LinkedIn, kon je lezen welke kanalen je ter beschikking staan om content te delen op LinkedIn en hoe je dat aanpakt. In de reacties die ik op deze blogs kreeg, kwam naar voren dat mensen worstelen met de vraag welke content ze op welke manier moeten delen. Ik zal proberen uit te leggen welke afwegingen je daarbij kan maken.

Content delen op LinkedIn is branding

Zodra je via LinkedIn gaat communiceren, ben je bewust of onbewust bezig met branding. Dat kan personal branding zijn, maar ook corporate. Je bent met personal branding bezig als je informatie deelt op je persoonlijke profielpagina. Je zorgt dat je pagina er spik en span uitziet en je deelt regelmatig updates via deze pagina. Daarmee werk je aan je zichtbaarheid op LinkedIn. Ook kan je vanuit je persoonlijke profiel content van anderen INTERESSANT vinden of het voorzien van COMMENTAAR. Met al deze uitingen ben je bezig met personal branding: het bouwen aan je online identiteit en imago.

Of toch corporate branding?

Met een bedrijfspagina op LinkedIn kan je ook content delen met je volgers en die volgers kunnen jouw content weer verder delen. De vraag is nu wat wijsheid is. Deel je iets via je persoonlijke profiel of via de bedrijfspagina? Het antwoord zit in vragen: wat is je doelgroep en wat wil je bereiken. Is je content interessant voor je eerste, tweede en derdegraads contacten of is het zo specifiek dat het met name voor de volgers van je bedrijfspagina de moeite waard is? Wie wil je dat het gaat delen? En wat je wil je er vervolgens mee bereiken? Wil je meer aandacht voor je bedrijfspagina of draagt de content bij aan je persoonlijke expertisestatus? Door vooraf deze vragen te stellen, kan je de juiste keuze maken of je content zodanig aanpassen dat het past bij het aansluit bij het beoogde kanaal.

Best lastig

Je hebt op LinkedIn dus twee kanalen ter beschikking om je content te delen. Ik kan me voorstellen dat het soms lastig is om de keuze te maken. Wat je dan kan doen is dezelfde informatie in twee verschillende versies aan te bieden, waardoor de een geschikt is voor je persoonlijke profiel en de andere versie voor je bedrijfspagina. Je varieert dan met de invalshoek of het accent dat je legt. Wil je meer weten over content marketing in combinatie met LinkedIn, kijk dan eens in deze link: zakelijk bloggen via Linkedin 

Heel veel succes!

Delen met je netwerk? Klik hier:
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+
Reageer jij als eerste?

Geef een reactie