Wijzigingen Facebook zakelijk per 1 augustus 2019


Verandering is de enige constante in Facebook marketing. Vanaf 1 augustus 2019 zal Facebook de zakelijke pagina bijwerken door bepaalde paginasecties te verwijderen. Dat betekent dat de inhoud daarvan in andere secties geplaatst moeten worden.

Het gaat om de volgende pagina’s:

  • missie
  • overzicht van het bedrijf
  • biografie
  • aansluiting
  • persoonlijke interesse

De reden voor verwijdering is dat deze velden niet veel gelezen worden. Facebook is waarschijnlijk bezig een efficiëntieslag te maken door onnodige gegevensverzameling te elimineren. Aan de andere kant is meer context beter, hoe meer gegevens hoe beter het is om in Facebook te categoriseren, waardoor informatie beter aansluit bij de juiste mensen.

De echte waarde van deze secties wordt uiteraard bepaald door de manier waarop je het aanpakt. Is het echt nodig om je persoonlijke belangen te laten zien op je zakelijke pagina? Doet jouw biografie er echt toe? Of is jouw biografie een andere variant van je paginabeschrijving?

Als je in je paginabeschrijving de belangrijkste informatie over je bedrijf hebt beschreven, dan zal je in de tekst ongetwijfeld de missie, biografie en overzicht van het bedrijf terugvinden.

Kortom, de veranderingen hebben wel degelijk zin en is ook weer eens een moment om goed naar je Facebook beschrijving te kijken.

Jeroen s-Gravendijk
The New Media Factory

Delen met je netwerk? Klik hier:
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter

, , , ,

Reageer jij als eerste?

Geef een reactie