Zo wordt je nieuwsbrief niet gezien als SPAM

Het (opeens vaker) in de spammap belanden van je nieuwsbrieven komt vaak doordat de inhoud als verdacht wordt gezien. Ook goed bedoelde nieuwsbrieven worden daardoor soms als spam gezien. Hieronder enkele tips uit de cursus MailChimp die je helpen om dit te voorkomen.

Als je als afzender in de loop van de tijd een goede reputatie hebt opgebouwd met nieuwsbrieven zonder verdachte content, dan is het meestal geen probleem als je je toch aan een van de onderstaande punten schuldig maakt in een nieuwsbrief. Je komt in de ‘gevarenzone’ als je in dezelfde nieuwsbrief teveel van onderstaande spamachtige content hebt zitten.

Aandachtspunten voor de onderwerpregel

  • Beperk de onderwerpregel tot een maximum van ongeveer 45 tekens
  • Vermijd zo veel mogelijk het gebruik van hoofdletters, leestekens of typische spamwoorden (gratis, kosteloos, bonus, fantastisch, geweldig, win, winnen, wedstrijd, geld, claim, exclusief, uniek, geld terug, gegarandeerd, maak kans, bevestig, euro, bespaar, verdien, controleer, saldo, op=op, deal, deals, credit card, card, cadeaukaart, tegoed, rekening, betaalpas, claim, inloggen, log in,   €, $, %, #)

Aandachtspunten voor de inhoud

  • Gebruik niet te veel verschillende kleuren, lettertypes of lettergroottes
  • Let op de verhouding afbeeldingen en tekst: zorg ervoor dat er meer teksten dan afbeeldingen in je mailing zitten
  • Vermijd overtollig gebruik van uitroeptekens, vraagtekens, en gehele woorden in hoofdletters
  • Zorg voor correcte spelling en grammatica
  • Beperk het aantal URL’s die naar een andere pagina doorklikken
  • Zet geen andere domeinnaam in de linktekst dan het domein waarnaar je daadwerkelijk linkt

Personaliseer het mailadres van de ontvanger

Heb je in je mailinglijst ook de voornaam en/of de achternaam van de abonnees? Dan kun in de meeste nieuwsbriefsoftware bij het mailadres van de ontvanger ook de voor- en achternaam opnemen in het ‘Aan’-vakje van de mailing. In MailChimp kan dat als je een campaign wijzigt (onderaan) via de volgende instelling:

Software voor professionele e-mailnieuwsbrieven

Met MailChimp maak je eenvoudig fraai vormgegeven gepersonaliseerde digitale nieuwsbrieven die ook goed leesbaar zijn op mobiel.

Veel ondernemers zijn enthousiast over deze gratis online software van MailChimp, waarmee het sturen van grote PDF-nieuwsbrieven (die vaak niet aankomen) en problemen met het versturen naar veel e-mailadressen tot het verleden horen.

Alhoewel MailChimp zeer gebruiksvriendelijk is, vindt niet iedereen direct de rode draad door de Engelstalige software. Daar hebben wij natuurlijk een oplossing voor: de MailChimp cursus. Stap voor stap word je in de juiste volgorde door MailChimp geleidt. Je mist de belangrijke en soms ‘verstopte’ instellingen niet en je bespaart een hoop tijd.

Meer weten? Klik dan op de onderstaande knop en lees wat je leert en bereikt met de cursus MailChimp:

Info en data cursus MailChimp »

 

Delen met je netwerk? Klik hier:
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
Reageer jij als eerste?

Geef een reactie