Hoe je een persoonlijk merk bouwt met Content Marketing

Door de komst van internet is het tegenwoordig veel makkelijker om een persoonlijk merk te bouwen. Door online aanwezig te zijn op de verschillende kanalen bouw je aan vertrouwen, bekendheid en waarde. Een persoonlijk merk wordt ook steeds belangrijker als je op zoek bent naar een nieuwe baan, je bedrijf wilt laten groeien of carrière wilt maken. Je kunt dan eigenlijk niet meer om personal branding heen.

Wat is dan eigenlijk Personal Branding?

Het is niet anders dan marketing van jezelf, je carrière en jouw ervaring als een merk.

Net als bij een grote organisatie zorg je met een afbeelding, indruk of positie voor een identiteit. Je gebruikt hiervoor je cv, website, producten, diensten, logo, slogan en visuele beelden. Je maakt een missie voor jezelf, waarin je het waarom en het doel aangeeft van wat je wilt bereiken.

Content marketing helpt je op een effectieve manier om je autoriteit toe te laten nemen, het vertrouwen te bevorderen, invloed op te bouwen en leads en conversie te genereren.

Jouw personal brand boosten

Ik noem hier 7 manieren om met content marketing je personal brand een boost te geven:

  1. Schrijf een e-book

Met een e-book laat je zien welke kennis je in huis hebt. Je kunt hier je waardevolle kennis delen met je potentiele klanten. Ben je niet zo’n schrijver? Laat je uitnodigen als spreker, zodat je op deze manier je kennis kunt delen.

  1. Wekelijkse blogs

Hiermee bouw je een community en een positie als autoriteit op jouw kennisgebied. Doe dat wel op een regelmatige basis, zodat mensen je gaan herkennen

  1. Beantwoord vragen

Niets fijner voor een potentiele klant is als zijn vragen beantwoord worden. En jij kunt laten zien dat je van dat onderwerp alles afweet. Dus beantwoord vragen op forums en je website. Ook Twitter is een kanaal, waarop mensen veel vragen stellen. Het beantwoorden van deze vragen zorgt voor goodwill.

  1. Regelmatig berichten op social media plaatsen

Gebruik hier niet alleen tekst, maar ook relevant beeld voor. Je berichten moeten je potentiele klanten aanspreken. En doe dit op een regelmatige basis, zodat je bouwt aan vertrouwen, herkenbaarheid, autoriteit.

  1. Gebruik video

Video is steeds meer een middel om je potentiele klanten op social media te verleiden. Laat instructiefilmpjes zien. Moeilijk om te maken? Nee hoor, ze hoeven echt niet spik en span te zijn. Ruwe spontaan gemaakte videootjes spreken het meest aan. Ze zorgen voor authenticiteit, vertrouwen en transparantie.

  1. Start met een podcast

Ben je een beetje huiverig om met je gezicht in beeld te komen, dan zijn podcasts ideaal!

  1. Doe gastinterviews

Is er op jouw kennisgebied een bijeenkomst? Zorg dat je als spreker of geïnterviewde aanwezig bent. Het is ook een hele goede mogelijkheid om te netwerken.

Jeroen ’s-Gravendijk
The New Media Factory

Delen met je netwerk? Klik hier:
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+

, ,

Reageer jij als eerste?

Geef een reactie