LinkedIn Stories

Ook LinkedIn heeft nu ‘Stories’ geïntroduceerd. Na Snapchat, Instagram en Facebook volgt nu ook Linkedin, maar wel met een professionele twist. Maar… wat heb je er als bedrijf nu precies aan?

Met Stories op LinkedIn kun je de leuke en menselijke kant van je bedrijf laten zien door op een creatieve en informele manier je dagelijkse activiteiten over je werk te delen. Dit doe je door het plaatsen van updates die 24 uur zichtbaar zijn. Je creëert hierdoor een meer persoonlijke dialoog met je publiek. Belangrijk daarbij is wel dat je je publiek kent; je weet wat ze interessant vinden.

Hoe zet je LinkedIn Stories in?

Ik geef je hierbij 4 manieren om LinkedIn Stories voor je marketingstrategie te gebruiken:

  1. Kennis delen
    LinkedIn is een groot platform van professionals en met stories kun je op een leuke manier gebruiken om kennis te delen. Het delen van handige tips is altijd een goede manier om de aandacht van je publiek te krijgen. Als je met stories 5 tips deelt, doe dat dan met 5 slides in je content.
  2. Deel live updates
    Omdat stories maar kort in beeld zijn, is het een perfecte manier om informatie minder gepolijst weer te geven. Denk aan een belangrijke aankondiging, een prijsuitreiking, een evenement. Stories is ook een geweldig instrument om extra buzz te creëren rondom events. Je kunt sneak peeks delen, iemand kort het woord geven of extra details geven.
  3. Q&A
    Net als op Instagram Stories, kan Linkedin Stories een mooie manier zijn om de menselijke en authentieke kant van je bedrijf te laten zien. Je kunt daarvoor een vraag-en-antwoordspel op stories plaatsen.
  4. Deel aankondigingen over je merk en product nieuws
    Ook al heb je een bericht op je timeline geplaatst, plaats deze dan ook in je stories. Zeker nu LinkedIn Stories nog nieuw is. De kans is groot dat je hiermee veel publiek trekt.

Jeroen ’s-Gravendijk
The New Media Factory

Delen met je netwerk? Klik hier:
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter

, , ,

Reageer jij als eerste?

Geef een reactie