Social media inzetten voor je bedrijf (3)

Van de 6 slechte gewoonten op social media bespreek ik vandaag nummer 3:

Je publiek negeren

 Studie heeft aangetoond dat social mediagebruikers vaak een sterke band hebben met de merken die zij volgen. Ben je een interactief merk of ben je een merk dat je publiek online negeert?

Tenzij de reactie spam is, zijn alle opmerkingen die op jouw sociale media-accounts geplaatst worden afkomstig van echte mensen. Niet reageren op opmerkingen kan door jouw publiek worden gezien als een slechte klantenservice. Negeer je de opmerkingen dan vraagt men zich af ​​hoe je hen zult behandelen als men zaken met je zou doen. Wil je echt zo bekend staan ​​als bedrijf? Nee toch?!

Interactie

Aan de andere kant stimuleert juist die persoonlijke interactie MEER interactie. Jouw klanten willen communiceren met een echt mens. Wees echt, vriendelijk, persoonlijk en benaderbaar en het zal hen aanmoedigen om terug te komen voor meer.

Een andere manier om interactie aan te moedigen is door op persoonlijke en authentieke wijze dankbaarheid te betuigen aan mensen die opmerkingen hebben gemaakt over jouw berichten en jouw inhoud hebben gedeeld. Wederkerigheid is een krachtig iets.

Snelle reactietijd

Het is ook belangrijk op te merken dat lange responstijden een negatief effect kunnen hebben op jouw merk. De meeste social mediagebruikers verwachten binnen 24 uur terug te horen van een bedrijf. Als jij meer dan 24 uur nodig hebt om op vragen of opmerkingen te reageren, zijn jouw potentiële klanten mogelijk verder gegaan – naar een concurrent.

We hebben nu drie slechte gewoonten besproken:

  1. Geen activiteit of helemaal niet aanwezig zijn op social media
  2. Nietszeggende content
  3. Je publiek negeren

Volgende keer bespreek ik nummer 4: onlogische illustraties.

Jeroen ’s-Gravendijk
Trainer Facebook en Twitter bij DeSocialmediatraining.nl

Delen met je netwerk? Klik hier:
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+

, , ,

Reageer jij als eerste?

Geef een reactie